Bukefalos 28 år!

Foton från gamla galopp-program

L

Lena2005

Någon som vet om det går att få tag på bilderna som varit med i programmmen eller från olika lopp. Brukar det vara fotografer vid sidan av spåret typ, som tar kort när själva racet går eller vid volten...Ett snyggt målfoto framifrån borde vara svårt att skaka fram för vem vill stå där o ta kort...:eek::eek::rofl:
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

Från loppen borde inte vara så svårt. Vet att det står minst 2 fotografer där, ibland åker även jag dit och fotograferar, så helt omöjligt är det inte att få snygga kort.
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

Ok! Dom jag är ute efter är rätt gamla... Från -96 till -98.

Någon som vet namn på aktuella fotografer på Täby..
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

Stefan Uppström har fotograferat på Täby sedan 60-talet och har säkert alla bilder du letar efter. Jag tror att du kan hitta hans kontaktinformation på Täby Galopps hemsida.
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

Åh, en tråd för mig. Jag satt faktiskt och funderade på samma sak häromdagen, skulle gärna vilja ha nån bild från herrns löpkarriär, och just funderat över det där att det väl ändå måste finnas vinnarfoton?
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

säger som camilla, kontakta uppström!
mycket trevlig man, med fiiiiina bilder!!!!!!
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

KL
Säger som de andra: Stefan Uppström för Täby, jättefina bilder.

Sen för Jägersro har jag köpt gamla bilder (även framifrån, från derbyt tex) av Björn Zachrisson(?) lite osäker på om jag minns namnet rätt...Har allt, om hästen bara placerat sej i alla fall.

Kan dela med mej av denna från mitten av 80-talet.....Köpte den häromåret för en fotosamling som dottern håller på med. Så det är inga problem att få fram gamla bilder, med andra ord.

Jägersro - derby

Min i mitten ngt vänster i främsta ledet:D

Har tyvärr inga telnr kvar, men sök genom att ringa Jägersro och fråga er fram.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Foton från gamla galopp-program

Åh, en tråd för mig. Jag satt faktiskt och funderade på samma sak häromdagen, skulle gärna vilja ha nån bild från herrns löpkarriär, och just funderat över det där att det väl ändå måste finnas vinnarfoton?

Oh, ja inga problem, förutsatt att han vann eller kom tätt inpå som tvåa-trea.
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

Oh, ja inga problem, förutsatt att han vann eller kom tätt inpå som tvåa-trea.

Han har ju flera segrar, de i Sverige är från -98, -00 och -01 och alla utom en av de är från just Täby.

Men då ska jag kontakta Stefan som ni nämnt då =)
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

Hittade förresten den här när jag smurfade efter Stefan Uppströms kontaktuppgifter (som jag inte hittat än)

http://www.cavok.se/racing/

Han heter också Stefan men Olsson (sp?) i efternamn. Han tar superfina bilder och kan tillochmed få Jägers att se riktigt frestande ut. Stefan O tar bilder på Jägers och i Göteborg.

Sen har vi Burt Seeger som fotar på Klampen. www.seeger.dk.

Konstigt att dom inte har Uppis telefonnummer på Täbys hemsida. Försök att hitta ett Täbyprogram, där tror jag det står. Hittar du det inte ska jag göra ett ryck och leta rätt på det åt dig.
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

Jag mailade Täbys 'infomail' och undrade om de hade kontaktuppgifter. Får jag inte svar får du görna göra ett ryck.

Jo, blev många Stefan där, men tänkte någon annan i tråden kunde ha nytta av Jägersrobilderna etc (min herre har iofs en vinst på Jägersro, men tror Täby är ett säkrare kort, där borde det finnas massor med bilder ju)
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

Stefan Olsson hade semester när jag letade och gav mej numret till Björn Z som har både från Täby och JÄgersro (minns hur det var nu:idea:) Har hans mailadress om du vill ha. Stefan U fotar väl inte längre? Nog därför hans nummer inte finns med. Men har nog dina bilder ändå, för de åren jobbade han ju. Ska se om jag hittar nån mailadress eller telenummer, har haft datakrasch förra året så mycket är borta tyvärr....
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

Nog fotar han än? På Täbys förstasida finns en bild med copyright Uppström, från torsdagens löpningar?

Men tar gärna mailadressen till den du nämner! =)
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

Nog fotar han än? På Täbys förstasida finns en bild med copyright Uppström, från torsdagens löpningar?

Men tar gärna mailadressen till den du nämner! =)

Ja jag kan ha fel. Har för mej att jag hörde det. Men då stämmer det nog inte. Kanske var att han dragit ner eller nåt.

Pm:ar mailadressen:idea:
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

ja jag kom på det att jag sett bilder av honom, men tror faktiskt att det var han själv som pratat om det till nån. :cool: Men men, uppenbarligen var det inte så, ledsen om jag förvirrat nån...
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

Hejsan!

Ja, om du letar efter bilder från 90-talet och såna som inte är så nya så är absolut Stefan Uppström rätt man att kontakta. ;)

Sen ifall du vill se bilder från Täby de senaste 2 åren är du varmt välkommen att besöka min hemsida..
www.freewebs.com/hurdleracing/

Även Isola Racing har bilder, men dock inte lika gamla som Stefans.

Hoppas denna lilla info kunde hjälpa dej lite. :D
 
Sv: Foton från gamla galopp-program

Har oxå en pålle som jag hemskt gärna hade velat ha lite bilder på. Får prova mig fram. Sprang 93-94
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 388
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp