Fotriktiga ridstövlar, finns det?

Emma-pemma

Trådstartare
Hjälp!
Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår plockade jag fram mina ridstövlar (ergo7) och konstaterade att sulan är både tunn, hal och hård. Jag pressade ner mina inlägg, men trots det var det alldeles för stumt. Jag behöver hitta stövlar som är bekväma i foten och har en modern mjuk sula. Ge mig tips!

Mina ergo valde jag för att jag gillade det mjuka och välsittande skaftet. De sitter verkligen super runt vaden och är smidiga vid ankeln.

Sedan hälsporren började härja med mig har jag levt i mina gummistövlar från Ariat. Jag har tagit ur innersula och lägger mina inlägg när jag använder. Gummistövlarna har en bra uppbyggnad och ger stöd, men jag tycker inte att deras ridstövlar verkar vara lika bra. Eller har de någon modell som är mer ergonomisk?
 
Jag köpte mej ett par Mountainhorse sovereign. Otroligt sköna. Vet inte om dom är särskilt fotriktiga men det är stor skillnad på att gå i dom och i mina gamla bocaj där sulorna är jättetunna. Sulorna i MH-stövlarna har nån stötdämpning.
 
Hjälp!
Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och7 dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår plockade jag fram mina ridstövlar (ergo7) och konstaterade att sulan är både tunn, hal och hård. Jag pressade ner mina inlägg, men trots det var det alldeles för stumt. Jag behöver hitta stövlar som är bekväma i foten och har en modern mjuk sula. Ge mig tips!

Mina ergo valde jag för att jag gillade det mjuka och välsittande skaftet. De sitter verkligen super runt vaden och är smidiga vid ankeln.

Sedan hälsporren började härja med mig har jag levt i mina gummistövlar från Ariat. Jag har tagit ur innersula och lägger mina inlägg när jag använder. Gummistövlarna har en bra uppbyggnad och ger stöd, men jag tycker inte att deras ridstövlar verkar vara lika bra. Eller har de någon modell som är mer ergonomisk?


Om du kan tänka dig ridskor kolla på Sergio grassos skor med walk and ride-dynamik

https://sebos.se/products/sg-walk-ride-dynamik
 
Jag har haft ett par Sergio grasso stövlar som hade en väldigt skön fot. Och skorna som det tipsas om ovan är säkert ännu skönare 😊
 
Ja, här har vi något! Inte gratis, men det där ser ju mer ut som en stövel för sport. 👍
Tack alla!

@Entourage Kan du beskriva hue de var? Passform, skaft...
Vet du någon fysisk butik som säljer?
https://sebos.se/collections/ridstovlar-hopp
Är ganska säker på att foten är samma på alla av dessa modeller. Köpte mina på mässa för en massa år sedan. Hos sebos, men tror Örebro ridsport fått in också om jag läste rätt på facebook häromdagen. Det finns en massa olika storlekar på skaft och höjd så med lite tur kanske de har dina mått hemma och du kan skicka efter och prova 😊
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp