Fouganza, kvalitet?

MissFideli

Trådstartare
Decathlon säljer ju ett märke som heter Fouganza. Dom har en del snygga saker och jag är lite nyfiken på kvaliten? Nån som vet?

jag tror att det är rätt blandad kvalitet på deras saker. T ex ridkläderna verkar ok i passform med viss tanke vad gäller design. Prisvärda.

Hästsakerna däremot verkar vara rena kopior utan hänsyn till funktionaliteten - dvs de verkar inte vara produkter som utvecklas och förbättras utan håller basutbud i baskvalitet. Lädret är indiskt budgetläder. Schabrak, paddar och gjordar är inte särskilt formsydda vilket drar ner produkten avsevärt vad gäller passformen. Jag får närmast intrycket att de sytt upp sakerna utifrån en bild de hittat på nätet.

I jämförelse så närmar de sig Börjes lågprisprodukter, en bit under Hööks bassortiment alltså.

Med andra ord - saker där passform och material har en avgörande funktion ur hästsortimentet hade jag inte köpt från deras sortiment (Fouganza/Decathlon) utan noga inspektion i affären.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: MissFideli
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 537
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
716
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka