Fråga ang. reiningen på globen

Renfis

Trådstartare
Tänkte bara höra om någon vet vad det är för skillnad på reiningen på fredagen och söndagen?
Det kan ju inte vara tävling båda gångerna?
För åtminstone en tävling är väl en final som årets tävlingar (bland annat på High Chapparall) lett till?

Sv: Fråga ang. reiningen på globen

Det blir bara en uppvisning, men den kommer att bli bra! :)
Två stycken reiningryttare och en dressyrryttare ska tillsamans göra en uppvisning och de kommer bli jättebra! Inte lika bra som om det hade varit tävling men det är väl bättre än ingenting?! :banana:

Nja. Jag hade sett framemot att åka till sthlm för detta, men det blir som lite dyrt bara för att se en uppvisning. Dessutom tycker jag att det är lite trist att man ska behöva ställa upp på en uppvisning bara när det faktiskt är en sport, som dessutom måste komma ut mer!

Men visst, jag tror garanterat att det blir en BRA uppvisning. Vet du vem som ska rida?

Uppvisiningen kommer at gå på bästa tid, Fredagkväll och Söndag em/kväll under Grande Final vilket bäddar för ett fullsatt Globen (till skillnad från tidigare år med reining då reiningen gått på Fredag em inför ett halvtomt Globen). Det blir en unik uppvisining där dressyttaren Kristian von Krusenstierna rider tillsammans med de två Tyska Reiningryttarna Martin Steck och Nicola Hasselschwerdt. Tanken är att visa på olikheter och skillnader mellan Reining och Klassisk dressyr. Rädd bara att reiningen kommer att te sig ganska simpel i jämförelse med den klassiska med dressyren. Själv tillhör jag dom som rodnar lätt när man envisas med att kalla Reining för Westerns Dressyrgren. Missförstå mig rätt inget fel på reining har själv tävlat även i den Westerngrenen.

Fan också... Uppvisning? Tillsammans med dressyr? Jag som så hade sett fram emot tävlingen. Missade ju allt på High Chaparall men har tröstat mig med att det åtminstone lär bli en brakshow som det var förra året (för den reining tävlingen var riktigt läcker!) och så får man dras med dressyr?

*mummel*

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 810
Senast: julgrisen
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 665
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 478
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 556
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka