Fråga ang. silicon/gelpadd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MalinArnells
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 005
M

MalinArnells

Undrar en lite sak... den genomskinliga padden i typ silicon/gel som finns på hööks och även börjes fast typ 100 ggr billigare, ska/kan den ligga direkt mot hästens rygg alá antiglidpadd typ?

Sv: Fråga ang. silicon/gelpadd

Har funderat på samma sak, eller min första tanke var ju mellan sadel och schabrak men det kanske är fel, eller så kanske man kan ha den på båda sätten?

får min imorgon! :angel:

Ja har redan en men har inte riktigt fattat än :P så jag tänkte att bukefolket skulle kunna hjälpa mig. På börjes beskriver de ju den som en antiglidpadd och då måste den väl ändå ligga mot hästens rygg? det är ju lufthål i den så att det inte ska bli för varmt och svettigt där under....?

Tack, nu blv jag lite klokare:)

föresten hade ja den idag. skitbra! Sen var det bara att spola av den med vatten så såg den ut som ny:)

Den ska alltså ligga under schabraket mot ryggen? :p

Haha vilken tur att du sa det :D, annars hade jag garanterat lagt den som jag trodde från början :P

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 769
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka