Fråga ang strykkappor

emjowe

Trådstartare
Hej! Här kommer en dum fråga ;)

Har precis tagit upp ridningen igen och har fått hjärnsläpp när det gäller strykkappor. Men visst ska de som är lite högre/större sitta bak?

Då har jag tänkt rätt. Med korta menar du kotskydd, som enbart sitter över kotan bak?

precis.

Men strykkappor är ju samlingsnamn för mjuka benskydd med en hård platta som skyddar mot strykningar på insidan benen. De finns i långa och korta varianter, fram och bak.

Sen finns det ju senskydd, teknikskydd, bandagetter, terrängskydd, osv osv. :)

Ja det finns en hel uppsjö!
De som jag ska använda är strykkappor, båda paren långa. Men fick helt hjärnsläpp. Tänk att något man har satt på hästars ben så många gånger tidigare är helt plötsligt främmande för en

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 745
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
591
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka