Fråga om Amerigo cc

Dennerstahl

Trådstartare
Jag har en häst på "ingång" som har kort, rak rygg och hög/lång manke (möjligtvis lite, lite överbyggd) Känns det spontant som att Amerigo cc hoppsadel kan passa? Hästens rygg är lite takformad då han är omusklad för dagen. Skulle bli jätteglad om jag kunde få lite respons från er som klämt och känt på en amerigo cc :)

jag har haft två cc till två olika hästar och spontant JA, prova i alla fall. Jag har visserligen bara haft dressyrsadlar men min gamla tant som hade DJ hade det i både hoppning och dressyr.

Tack så mycket för svaret :D Jag har fått ett erbjudande att få köpa en amerigo cc väldigt billigt, dock så bor säljaren i fråga väldigt långt ifrån mig och jag känner heller ingen med en amerigo cc som jag kan prova... Den borde ju passa tycker man (åtminstone såpass att jag kan ha den ett par månader innan jag tar ut sadelutprovare) men det blir ju ändå en chansning! Sadlar är ju aldrig billiga även om man får dem till ett bra pris :)

Här är en bild på hästen jag kommer få hem (fullblodsvalack)

https://www.dropbox.com/s/qx32xif3l1tqrb2/Skärmklipp 2015-07-01 15.15.33.png?dl=0

Det är en ganska smal bomvidd på den sadeln va? Du kommer nog inte kunna ha mer än + 0,5 tills den har musklat sig lite kring manken.

Ja, vad jag kunnat läsa mig till. Den som jag blivit erbjuden har just +0,5 så jag blir lite smått salig! Den borde passa efter beskrivning och jag har även kikat på bilder på hästar som haft cc, och de verkar väldigt lika. Hur har dina hästar varit? påminner de det minsta om min om man ser till ryggen?

Ja, vad jag kunnat läsa mig till. Den som jag blivit erbjuden har just +0,5 så jag blir lite smått salig! Den borde passa efter beskrivning och jag har även kikat på bilder på hästar som haft cc, och de verkar väldigt lika. Hur har dina hästar varit? påminner de det minsta om min om man ser till ryggen?
Den ena gjorde det men det var ju en dressyrsadel så då var de långa ortspetsarna i vägen efter ett litet tag...

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 307
Utrustning Har häst med rak rygg vid arbete, stora skulderblad och stora bogrörelser och ganska hög manke, kräver riktigt bred kanal. Funderar på...
Svar
7
· Visningar
1 602
Senast: TessanK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bilder från iPhone till Mac
  • Handdukar
  • Smart watch

Hund, Katt, Andra Djur