Fråga om boots.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Krulidut
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 128
Sv: Fråga om boots.

har alltid boots på om vi ska hoppa o hästen är broddad. om vi bara ska ut i skogen så har jag inte boots på.

Jag har boots både i hage och vid ridtur de första dagarna när han är nyskodd. Han är rätt så klantig av sig...
När jag rider offroad så vill jag inte gärna ha boots, det är lätt att pinnar åker upp och fastnar. Vid t.ex. galoppjobb + pigg häst har jag gärna boots på, men bara om jag inte planerar att rida något i skogen utan bara på grusväg.

Hästen jag rider går alltid med boots fram, annars trampar han sig (eller det gör han väl ändå men det blir inga skador med bootsen :p).

Har boots oavsett om han är broddad eller inte, för säkerhets skull. Han är så himla känslig att det är onödigt att riskera någonting.

min ponny har nästan alltid boots fram när jag rider och i hagen för att han kan trampa av sig skor. han har även bak vid terrängträning lr när han är broddad.

Jag har boot i bak när jag rider ut med andra, för att inte få balltramp, har nämlingen hänt tidigare..
Har även boots när jag rider länge och när jag kör min häst med vagn, detta då han går och tutchar precis i kronranden så att pälsen ser ut som om den är klippt, han slår dock inte i när han är utan utan skaver liksom, men när dom är på tar det betydligt mkt mer. Men det funkar nu så jag fortsätter så.

Dock har jag såna neoprenboot som man kan stänga med kardborre. Förut hade jag gummiboots men han fick skav av dom som sen blev som muggangrepp så dom har jag lagt undan.

Tokloke:bump:

Jag rider alltid med boots, helt enkelt för att min häst har sånt övertramp att han annars skalar av sig ballarna...:grin:

Jag har alltid boots fram eftersom min häst lätt trampar sig, även i hagen i perioder.
Dock alltid i neopren.

Igår tog vi av vinterskorna då åkte bootsen av. Men har dom vid kosseträningar oxå,men d e inte så många träningstillfällen.

Senast ändrad:

När min har broddar har han även boots.
Annars går han utan.
Han får balltramp och sår annars då han inte har full koll på fossingarna

Min har boots fram vid all ridning eftersom han har sånt bra övertramp att han slår i fram (håller på att redigeras av hovslagaren) och han fick ett rejält balltramp i höstas och det vill vi inte ha igen.

Sen har vi 40 hästar som går broddade 5-6 månader om året, går aldrig med booots, funkar super.

Medryttarpållen har boots fram vid all ridning eftersom han är lite klantig med benen (det finns ju så mycket intressant att titta på, inte har han tid att hålla reda på sina fötter!) och det händer att han trampar sig. Ska vi göra något extra roligt, som att tolka, sätter jag på boots även bak. Periodvis har han haft boots i hagen också för att minska risken för tappsko.

Jag har boots fram vintertid för säkerhets skull när hon har fyra brodd/sko. Annars behövs det inte, hon trampar sig aldrig.

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 482
Senast: Kristall10
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Shixle
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
850
Senast: Miingla
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka