Fråga om forumjargong

Frågar du en vilt främmande människa sånt? I ordalagen " vad är det för skit du....?"


Precis... så förstod jag poängen med krönikan. Att en främmande person går fram till mig på stan och säger att jag läser skit? Är det ett helt socialt accepterat beteende nu?

Alltså inte att jag säger till en vän att jag inte gillar boken, eller för all del kanske kallar den skitbok - utan talar till en främling på gatan och introducerar vår kontakt på det sättet. Kan jag också säga att någon främmande persons jacka är skitful också? Eller att märket med AIK på ryggsäcken är skit?

Jag måste ha en väldigt starkt socialt filter, möjligen är det så... Men jag tilltalar inte andra människor på det sättet.
 
Kvinnan som skrev krönikan drog slutsatsen att kvinnan som fällde kommentaren va rasist utan att öht fråga vad hon menade.
Krönikören ansågs sig har rätt att anklaga någon för att vara rasist, utan grund!
Att göra såna antagande är lika fel som om jag skulle kritisera (han är sämsta presidenten ever) Obama och, du skulle dra slutsatsen att jag va rasist.

(Jag tycker inte Obama är sämsta presidenten, ever Det är bara ett exempel)


Jag hade gissningsvis inte öppnat upp en konversation med en främling som helt out of the blue säger att jag läser en skitbok. Faktiskt. Jag hade tänkt att det var en oförskämd och otrevlig människa som inte kan bete sig bättre.

Sedan om det var en rasist, eller någon som inte gillar Hjalmar Bergman, det är mig likgiltigt. Lite basal social kompetens måste vi väl klara av att uppbåda.
 
Precis... så förstod jag poängen med krönikan. Att en främmande person går fram till mig på stan och säger att jag läser skit? Är det ett helt socialt accepterat beteende nu?

Alltså inte att jag säger till en vän att jag inte gillar boken, eller för all del kanske kallar den skitbok - utan talar till en främling på gatan och introducerar vår kontakt på det sättet. Kan jag också säga att någon främmande persons jacka är skitful också? Eller att märket med AIK på ryggsäcken är skit?

Jag måste ha en väldigt starkt socialt filter, möjligen är det så... Men jag tilltalar inte andra människor på det sättet.
Exakt det är ju poängen. Det var därför det var obegripligt hur man kan haka upp sig på "men hon var inte rasist".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp