Fråga om travbett

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Pazuzu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 748
Sv: Fråga om travbett

Kanske för att förhindra skänklarna åker fram och att hästen fipplar med dem?

Senast ändrad:

Det är en rem som normalt används på pelham- och kandarstänger och har som funktion att dels hålla kinnkedjan på plats, men också att hindra skänklarna att vrida sig för långt fram.

Tack för svaret, men det kan ju inte vara meningen på det bettet, skänklarna på ett travbett vrider sig knappast på samma sätt eftersom det endast finns en D-ring att fästa tömmen i?

Nej, jag tyckte inte heller det från början... Men jag får erkänna att jag litade på beskrivningen som fanns på den senaste bilden jag länkade till. Som sagt sysslar jag inte med trav, så jag känner tyvärr inte till någon alternativ användning av skumremmen.

Om ni vill ha ett mysterium till har jag ytterligare ett mystiskt bett, som jag gissar på har travanknytning....

9425160.jpg

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 369
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 243
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 782
Senast: Dentaku
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka