Frågor ang storlek på hagar?

millan10

Trådstartare
Jag har några frågor:

Skulle en shettis och en fjording kunna gå på en hektar som vinterhage och 2 hektar på sommaren eller är det för lite? Skulle man kunna ha en fjording till på den ytan?

/Millan10

Sv: Frågor ang storlek på hagar?

Det räcker alldeles utmärkt.

Vi har en året runt hage på 2ha som vi har 3 C-ponnyer och 1 stor häst på.
Blandat bete och skog och det räcker gott och väl vi skulle kunna ha en till häst eller två men sen blir det för lite.

Sv: Frågor ang storlek på hagar?

om de är så lättfödda som de raserna brukar vara så borde du tom kunna ha en till fjording om tillväxten är ok, och om du kan riskera lite stödutfodring. Jag tycker det snarare är optimalt med lite mindre hage på sommaren till lättfödda hästar så man slipper kämpa till februari för att få dem i bra form igen.

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 813
Senast: EZMK
·
Anläggning Får hagar se ut såhär? Hela hagen är tyvärr upptrampad och hästarna kommer in med lera upp till knäna så man är tvungen att spola för...
Svar
3
· Visningar
773
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Luff
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka