frågor kring tävling

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Anieee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 121
A

Anieee

Har lite frågor som jag skulle vilja ha lite hjälp med att få svar på eftersom att jag inte är så haj på det..

Har haft min ponny ett halvår nu, och har inte fått över ponnylicensen på mig själv än. Vi har skickat in som det står och allt men inget har hänt.
- Man får tävla med förra ägarens ponnylicens, men finns det nån "stopptid" på hur länge man får göra det?
Jag har fått ägarbevis och allt annat är klart och satt mitt namn på, utom ponnylicensen. (?)

Min ponny är 8 år (mars) och är alltså inte slutmätt.
Visst får man tävla även fast det inte är "klart" med slutmätning?

Hoppas att jag inte låter korkad, men vill verkligen ha svar och ingen av mina föräldrar kan nånting om hästar ... :)

Sv: frågor kring tävling

Licensen tillhör ju ponnyn och inte dig personligen så det är nog ingen fara att vänta på att den dimper ner i brevlådan, ibland är dom inte så snabba.

Tyvärr vågar jag inte svara säkert på hur det är med slutmätningen då jag inte är så insatt i ponnyvärlden.

Du kan läsa allt om ponnytävlande på förbundets hemsida, där står det även om slutmätning.

med ponnylicensen är det ingen fara, det kan ta väldigt lång tid det där.

Man slutmäter vid 8års ålder. jag tror att du måste slutmäta honom innan du börjar tävla. Men jag är inte 100%.. så kolla upp det där, finns nog på ridsports hemsida. :)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 192
Senast: Ketrawzc
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket... 2 3
Svar
48
· Visningar
5 033
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 824
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 280
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka