Bukefalos 28 år!

Frågor om Fjording och tävling

TCJ

Trådstartare
Fjordingar räknas väll som 'storhäst' även om mankhöjden är under 149?

Hur gör dem då i ponnyklasserna, får inte fjording starta där? Eller måste man vara med i 'storhäst' (Om fjordingen är under 149 cm alltså)

Eller går man efter mankhöjden som med andra hästraser?
 
Ja har ingen aning men de borde juh va så att du får tävla me ponnier annars tycker jag att de verkar lite konstigt!!!! :D
 
Man går efter mankhöjden men som med alla andra ponnyer kan man tävla storhästklasser (men då får man inte tävla den som ponny samtidigt)

I rena fjordtävlingar tror jag inte man delar in i storleksklasser.

M.
 
nähedu!
en häst som är 148,05 tex är ju en storhäst... mellan
148,0 och 148,1 finns det OÄNDLIGT många tal...
tänkte bara säja det :D :o
 
du får tävla med ett halvblod i ponnyklasser bara den är under 148.
rasen på hästen spelar ingen roll
 
Precis. MAn räknar på mankhöjden.

Annars skulle ja aldrig kommit upp till LB på min fjordpålla.. :D
Hon är ju bara en liten Cponny :p
 
Men vad räknar du en häst MELLAN 148 och 149 till då???

till OCH MED 148,0 = ponny
från ( INTE OCH MED ) 148,0 = stor häst
 
Men herregud!

Så petig kan du väl inte vara. :angel:

Vad räknar du en häst mellan 148 och 148,1 som då? Ponny eller häst. Det finns ju faktiskt ett spann däremellan också. :D

mvh Jessica :devil:
 
Ja det är ju det jag skriver, FRÅN 148,0 =stor häst, till och MED 148,0 =ponny (MED innebär alltså 148,0 precis)

Du säger att jag är petig men inledningsvis var det ju en fråga om vad som gäller och sen försvann en hel centimeter och istället för att argumentera ger jag svaret på vad som gäller!! =)
 
Sorry!! Ville inte att du skulle ta illa upp.

Jag tyckte det var roligt att retas lite. ;) :devil:

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 915
Senast: hhere
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: Efwa
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 491
Senast: zarmino
·
Tävling Jobbat på många ponny-tävlingar, och jag har slutat räkna hur många gånger jag sett pappor lyfta in ponnysar tillsammans... Gärna...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
9 806
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp