Frågor om Graviditet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

SessCa

Hur snabbt efter att man blivit befruktad kan man visa tecken på graviditet? Så som illamående och blodtrycksfall?

Kan man få krafitga blödningar när man är gravid, men ändå ha ett fullt normalt och levande foster kvar?

:confused:
 
Sv: Frågor om Graviditet.

Det är no rätt olika hur och när man märker att man är gravid.

Men det kan märkas välldigt tidigt! och då genom ömmande bröst, illamående, hungrig, trött.. det är nog det vanligaste i alla fall..
 
Sv: Frågor om Graviditet.

Har du någon aning om när tidigaste laget är som man kan märka sånt? efter en vecka redan? går det?
 
Sv: Frågor om Graviditet.

jag vet inte .. men humöret glömde jag nog räkna med..

om man känner sin kropp välldigt väl kan man kanske känna det efter 1 vecka..

men trött, humörsvägningar mer än vanligt. det kanske är de allra tidigaste..

ärs jag vet inte precis.. men kanske :p
 
Sv: Frågor om Graviditet.

Jo, det är iof sant det där om man känner sin kropp..
Blir att göra gravtest i morgon då.. :(
 
Sv: Frågor om Graviditet.

Hej.

Oftast så känner man sin kropp väl, men kroppen kan spela spratt med en också.
jag hade alla tecken på att vara gravid, ingen mens, trött, yr, halsbränna, ömma bröst, lite ont nere i magen, men inte var jag gravid inte.

Du SKALL inte ha kraftiga blödningar, men man kan ha småblödningar i några dagar men det skall vara ytterst lite.

Känner du dig orolig så ring till sjukhuset och fråga.
 
Sv: Frågor om Graviditet.

Jag har känt i stort sett direkt de gånger jag varit gravid.

Har dock inte haft några blödningar. Dock finns det ju exempel på att det förekommer,
 
Sv: Frågor om Graviditet.

Fick en kraftig blödning för nån vecka sen (kanske två) varade bara ett par timmar, men det forsade ur mig. :crazy:
Nu är det en vecka sen jag skulle haft den egentliga mensen och bara några dagar efter blödningen började illamående på morgonen, blodtrycksfall, svimningar osv.

Vill hemskt gärna att det bara ska vara något pga all stress som vart sista veckorna..
får gå till um i morgon och göra ett test helt enkelt.
 
Sv: Frågor om Graviditet.

Nja, har man kraftiga blödningar så tyder det ju på "utrensning"....mensen är ju en sån...så det låter ju mer som att det inte skulle vara gravidt(?) :D ....men man vet aldrig...blodtrycksfallet och det andra är nog mera en reaktion på att du hade den kraftiga blödningen....tror jag.
 
Sv: Frågor om Graviditet.

Jo, vi kan ju alltid hoppas.
Läste dock någonstanns att man fortfarande kan vara Gravid även efter en såpass kraftig blödning. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
232
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
879
Senast: Ninnurur
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 769
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp