Frågor om kostnader för kattungar och lite annat!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare rattalskare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 829
R

rattalskare

Hur mycket kostar det att öronmärka på ett ungefär?
Kastrering här kostar 450-600 beroende på läkemedel. (av hankatt)

Hur skulle ni göra har ju en "band" katt innan så vi kan ej ha lilla Baloo som "band" katt.. Inne eller ute? Bor ganska nära vägen så.. Skulle han må dåligt av att vara inomhus? Här har det blivit 2 överkörda katter på drygt 20 år vilket inte jag tycker är så mycket. Men sedan en nackdel till. Det bor ganska många katter här i opmrådet alltså blir det lite svårt att hitta revir. Hur skulle ni göra och är det synd om honom om han får vara inne medans den andra ute?

Sv: Frågor om kostnader för kattungar och lite annat!

Ingen som ens kan säga vad denne tycker om utegången?

En katt mår absolut inte dåligt av att bo inne. Vad menar du med "band"katt? Har du honom i lina då? Kan ni inte ha båda i lina? Gå ut i sele och koppel?
Jag tycker att om man känner minsta tvekan till att släppa ut katten, gör inte det. Har de bara bra möjligheter till att klättra på klösträd, lite leksaker, och framför allt, uppmärksamhet så mår de hur bra som helst av att vara inne.
Min katt är inne, hon mår som en prinsessa. Bor på andra våningen, mitt inne i stan. Skulle inte komma på tanken att släppa ut henne. Har med henne till stugan på sommaren där hon får gå i sele och löplina, men hon ligger bara inne. Hon tycker inte om att gå ut. Dörren står öppen, men hon ligger i sängen :crazy:

Jag säger generellt nej till utekatt. Varför inte koppelpromenad?
Mina är inte speciellt lockade av det heller, de går gärna ut på balkongen eller sitter bredvid oss när vi solar. Busar gör de inomhus.

Öronmärknng brukar vara till rabatterat pris när man kastrerar, eftersom det kostar mycket att söva för bara märkning annras. Ring vet och fråga. Här kostar det allt från 100:- till 300:- (vid kastrering)

Kom ihåg att uppgifterna ska registreras hos SKK (kostar 120:-) för att vara sökbara i registret.

Prosit Den andra katten går i sele och koppel och är ute cirka 4 timmr/ dag och eftersom det bara är min mamma som är hemma vill jag inte vänja lillen att gå ut i band om han blir en katt som vill ut.. så det blir nog innekatt med en massa att göra!

Sassy Koppel promenad ibland kan det bli :) Men den kommer mest få vara innne. Jo jag är faktiskt också ganska emot ute katter.
Okej tack ska höra sedan när det är dags för kastrering.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har haft katter hela livet men egentligen inte intresserat mig på djupet för dem. Jag är djurmänniska och för mig har det varit noga... 2
Svar
20
· Visningar
9 266
Övr. Katt Har sedan lite över en månad tillbaka en han kattunge i min ägo, en riktig liten ögonsten :) Fick han för tidigt då hans mamma, tyvärr...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: nangiialaa
·
Övr. Katt Jag funderar på att skaffa en tredje katt, har en 5-årig birma och en 2-årig huskatt. Båda kastrerade killar, birman ganska sent tagen...
Svar
4
· Visningar
3 228
Senast: Bellan12
·
H
Övr. Katt Har en ca 1,5 årig, kastrerad hankatt som jag omhändertog förra hösten. Då jag bor så att han tvingas vara innekatt börjar jag nu märka...
Svar
6
· Visningar
2 073
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka