Frågor om Mac...

Modest

Trådstartare
Sitter som gammal PC-användare med en MacBook Air, och har försökt finna svar på ett par frågor på internet, men inte lyckats..
Så jag vänder mig till buke!

1. Hur utför jag kortkommandon som "markera allt", "kopiera" & "klistra in" på Mac? (Ctrl+A/C/V på PC)

2. MacBook Air har ju inte superstor skärm (runt 13") och det blir ett problem när man surfar i Safari.. Det går inte att få fönstret att "täcka" hela skärmen! Vilket blir pyttigt litet;) Jag hoppas att det ÄR möjligt, men HUR gör man? (När jag trycker på det gröna + blir bara fönstret lite längre/kortare)

Något datasnille som sitter med svaret på dessa frågor?:)
Tacksam.

Sv: Frågor om Mac...

1. Byt ut ctrl mot cmd (äpple-tangenten, om du har ett gammalt tangentbord). Den med kringlan på.

2. Du får ta tag i nedre högra hörnet och dra ut fönstret till maximal storlek. Eller om Firefox finns installerat, där uppför sig den gröna knappen som du förväntar dig. :)

Sv: Frågor om Mac...

eller så trycker du på + tecknet på safari så får du helskärm, om det behövs.. den drar alltså upp fönstret efter hur stort innehållet är.. är innehållet lika eller bredare/längre än skärmen så maximeras safari åt de håll som erfodras.

något jätteproblem upplever jag inte att det är som själv är inne på min andra macbook air.. upplösningen är den samma på en del 15"are.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka