Bukefalos 28 år!

Frågor till alla medryttare!

Sv: Frågor till alla medryttare!

Jag rider en fjordhäst, valack, född -88. 14 år alltså. Min lilla gubbe... Han är ca 146 cm i mankhöjd, bra för mig som är lite höjdrädd :D . Jag tar hand om honom två dagar i veckan, ibland mer, ibland mindre, Jag betalar ingenting utom mina egna resor och utrustning och sånt. När jag är där så gör jag allt som hästägaren gör annars, alltså: motionerar och sköter om hästen. mockar, fodrar, smörjer träns, städar i stallet med mera. Jag har det så himla bra, hästen passar mig så bra och jag passar nog honom också. Han ska tydligen vara lite kräsen på sina ryttare tydligen. Då känner man sig ju extra utvald! Han är en sådan där häst som behöver "en fast hand" och då är det nog inte så lätt att hitta medryttare som dessutom kan rida.. :smirk:
Men han är min lilla älskling och allt har blivit så myckert roligare sen jag började rida honom i juli i år. Ägaren är himla trevlig och lätt att ha att göra med också. Här kommer en fin bild på honom :)

438245_13883.jpg
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Jag rider en Amerikansk Travare, 10 år, 162 i mkh, och är egentligen travare men omskoilad till ridhäst.. eller vi håller på att skola om. :)

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
Jag är när jag vill. :) Hon e bara glad när jag hjälper till. :)

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Nejj.. jag har inte betalt förr nått på 3 år.

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
-

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Altså. Jag sköter hästen, mockar, fixar i stallet, hagen och allt extra. Säger till när det behövs nytt spån till henne, ser till hästens saker. Städar upp lite emellan, os.v Sen nångra gånger i veckan rider jag hästen med henne. :) Hon e gärna med. Därför rider jag inte varje dag hästen.

6.Får du tävla och träna för tränare?
Träna, men snart tävla troligen när vi lagat om hästen. :)

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
I snart ertt halvår, det är en ny häst. den förra dog tyvärr. :(

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Hon och jag är bästa vänner, så hon kontaktade mig medsamma när hon fick veta att hon skulle ha den på prov. :)

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Den e superbra! de e jku typ bästisar! :D
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Halvblod.. 25%arab.. tror han är 15år är inte säker.. han e ca 158 eller så, inte alltför hög alltså :D Han är mest grundriden o har sen gått mkt distans..

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
1-2 dagar

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
nej :D

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
mocka, borsta, rida... mockningen har hon skött fram tills nu dessutom :D

6.Får du tävla och träna för tränare?
jag vet faktiskt inte..har inte pratat med henne om de än, men ja är säker på att ja nog skulle få rida för tränare ngn gång.

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
tja... medryttare i kanske två veckor men ja har ridit honom sen i somras

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
det är min grannes häst.. 20m till stallet :D

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
de fungerar jättebra!! vi har samma syn på hur han ska hanteras o ridas så de är jättebra.

DSC02151.jpg


Min kompis rider: Uscha vilka sitser vi har :crazy: !
DSC02165.jpg
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

mathil skrev:
1 Hästen heter Cooperfield kallas Cooper. Han är 9 år och är korsning mellan halvblod/painthorse. Är ca 160 cm hög och svart skäck. Utbildningsnivå är väl ca Lb dressyr och lc hoppning. Varken jag eller ägaren är dock speciellt intresserade av hoppning men löshoppar 150.

2 Har honom 3-4 dagar i veckan beroende på tid och jobb.

3 Nej betalar inget, hjälper dock till med fordingar i stället

5 Jag mockar, gör i ordning hö och kraftfoder och tar också ca 2 fodringar i veckan eftersom han står i ett kollektivstall.

6 Får tävla och rida för tränare om jag skulle vilja.

7 Ca ett halvår

8 Det är min kompis häst

9 Väldigt bra!

javascript: visbillede('visbillede.asp?billede=/images/onlineAnn/3073616_15102004141636.jpg')

Här kommer en bild. (dålig sådan!)
cooper.jpg
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

Rosenblad skrev:
Det finns många medryttare här på buke och jag är själv en lycklig medryttare till en charmig arabvalack :bow:. Jag tycker att det är oerhört intressant att höra hur ni andra medryttare har det upplagt kring kostnad, ridning, stallgöra och tjänster osv.

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Fjording-11-143-hoppat 140 på träning med ägaren...men jag rider mest dressyr för att banta och muskla honom nu

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
alla dagar jag kan men ons- sön brukar det bli

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
inte ett sketet öre...vill jag ha ngt till hästen så köper de det

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
allt -mocka rykta den lilla mini shettisen och fodra

6.Får du tävla och träna för tränare?
hur mycket jag vill - bara det är jag som står för kostnaderna tror jag

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
1,5 mån

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
anonns på buke

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
jätte bra

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)!

har ingen bild på denna datorn tyvärr...men jag kanske skickar in senare
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Han är ett svenskt halvblod efter Tamburin - Lansiär. Han är född 1991 och är c a 180 cm i mankhöjd. Ägaren tävlar hoppning i lätta klasser, upp till 1,20.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
2-3 gånger i veckan, ibland mer ibland mindre.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Nej, ägaren är tacksam för hjälpen. Dock köper jag gärna utrustning och foder till hästen. Jag har tidigare haft egna hästar och vet hur mycket allting kostar så jag hade betalat om ägaren velat det.

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Mockning, skötsel, ridning, göra iordning foder samt c a 2 insläpp i månaden.

6.Får du tävla och träna för tränare?
Jag tränar regelbundet dressyr för instruktör - varje måndag morgon. Vi startade en LA:4 för ett par veckor sedan. Det var hästens första dressyrtävling (och min på många år)! Nu tränar vi inför vårens tävlingar samt att vi börjat med byten.

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Ungefär 10 månader.

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Kontakter.

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Det fungerar jättebra. Hon är trevlig och lyssnar gärna på tips och idéer gällande hästens skötsel.

Sammanlagt kunde jag inte haft en trevligare häst eller ägare! Jag trivs väldigt bra med dem båda! :bow:
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad. En 20årig arabvalack, utbildning skulle jag gissa ligger på LB(?) dressyr, mest westernriden nu på senare år dock.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen? 2.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång? Nej

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar? -

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare? Den dagliga skötseln av hästen de dagar jag har honom, dvs. mockning, fodring, in o utsläpp, samt lite specialpyssel kring hästen.

6.Får du tävla och träna för tränare? Rida för tränare får jag göra om jag vill, tävla är inte aktuellt.

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen? Sedan början av sommaren.

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...? Annons (på bukefalos) ;)

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra? Den fungerar utmärkt! Hon är jättetrevlig och vi kommer bra överens.

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst

http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=viewImage&friendID=47116007&imageID=1339765364
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
jag rider en 25 årigt sto hon är en blanding av arab och svenskt halvblod hon är 155 och har gått medel svår dressyr

2. 1 dag i vekan men ska snart bli fler

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
nej det är helt gratis

5. mocka, ryckta, rida in och utsläpp fodra och sånna grejor

6. ja det får jag ägaren tycker bara det är kul för davina som hästen heter att hon får tävla lite för hon själv inte kan det

7. ca2 månader

8. jag hittade henne genom min mammas jobbar kompis som har häst på samma stall

9.ja det tycket jag att det gör
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

3st Halvblod. Den ena ar 2ar sa den gar inte att rida annu. Dom andra 2 ar inte over 7ar. ca 160-170cm i mankhojd

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

1-3dagar

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

Nej, Gratis xD

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

-

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

Mockning, Stadning, Fodring, Ridning, Tavling

6.Får du tävla och träna för tränare?

Jag far tavla en av hastarna och agaren till hatsarna ger mig lektioner.:)

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

i ca 2-3manader.

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

En annons pa Blocket

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

Den fungerar jattebra

Hon som ager hastarna tavlar upp till 1.40cm i hoppning sa jag far ofta folja med pa tavlingar. :) / Fran en valdigt glad 14aring:D
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad. Jag rider ett sv.hbl. Hon är 8 år och 162 cm hög. Hon är utbildad ca LA/LA

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen? ca 5 dagar/v, då ägaren är skadad.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång? Nej jag betalar inget för hästen. köper till det jag tycker behövs istället.

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare? Jag får göra allt som behöver göras i ett stall när man är där.

6.Får du tävla och träna för tränare? Japp, jag gör både och :D

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen? Sen maj i år

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...? Svarade på en annons på en anna häst, men så stog denna hästen i samma stall o hon passade mig mycket bättre :)

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra? Den funkar alldeles utmärkt!

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst.[/B] förstog inte hur man la in bild :/
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

Det finns många medryttare här på buke och jag är själv en lycklig medryttare till en charmig arabvalack :bow:. Jag tycker att det är oerhört intressant att höra hur ni andra medryttare har det upplagt kring kostnad, ridning, stallgöra och tjänster osv.

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

6.Får du tävla och träna för tränare?

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)!


1. Hästen jag rider heter C-Light och är ett svenskt halvblod på 6år, ca 165 hög skulle jag tro..

2. Jag försöker hinna med fem dagar i veckan! Ibland mer ibland mindra, beror på hur tiden räcker till, men jag har tillgång till honom sju dagar i veckan.

3. Jag betalar inget.:bow:

4. ......

5. Borsta, pyssla, mysa och rida.

6. Ja. Försöker rida för tränare en gång i veckan och var faktiskt iväg på vår första clear round idag=) två rosetter av två möjliga *stolt*

7. Sedan augusti i år.

8. Jag ringde min gamla tränare och berätta att jag behövde en häst=) Så tipsa hon om denna pärla:bow:

9. Funkar kalas bra. Ägaren är en underbar person som ger väldigt mycket av sig själv! Hon följde till och med med som hästskötare å "matrealare" på clear rounden idag=)

Har ingen bild på denna datan. Men han är en väldigt snygg fux! Snyggast helt enkelt :love:
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

Marinella är polsk import, sto född 95. hon är väl runt 160-165 skulle jag tippa på. Hon har inte gjort så mkt, tror 120 hoppning samt deb, fälttävlan. Däremot har hon kapacitet för mkt mer.

Svarten är travare, fem år, har samma ägare som till Marinella. Han är väl 158 kanske, kan inte mkt alls, vi håller på att skola om honom till ridhäst.
Honom rider jag inte så mkt, bara då och då men jag tar ju in och håller på med honom när jag ändå är där för marinella.

Michigan är ett hbl på 8 år, han är nog 170 där nånstans. utb.grad vet jag ej faktist, han är väl hoppad 1 m och kan väl öppna, sluta, det där vanliga :angel:

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

Marinella och Svarten varje dag
Michigan 2-3 ggr i veckan

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

nepps inte på någon av dom

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

Marinella och svarten är enbart ridning och insläpp
Michigan är mockning och mat samt ridning. Jag mockar och fixar maten till hennes andra häst oxå.

6.Får du tävla och träna för tränare?

Japp

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

Marinella/Svarten i ca 3 månader, eller 2 kanske
Michigan max max en månad

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

stallkompisar

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

Funkar kalasbra med båda två

Kan ej ladda upp bilder :angel:
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Kallblodstravare, 15 år, ca 157 cm, under vidareutbildning (till lätt dressyr)
Halvblodssto, 11 år, 164 cm, utb LA dressyr

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
Kallblodet: 2-3 ggr
Halvblodet: 1-2 ggr

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Kallblodet: Ja (alla hans omkostnader, min familj betalar)
Halvblodet: Nej

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
Verkligen!!

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Allt!

6.Får du tävla och träna för tränare?
Ja

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Båda: ca 1,5 år

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Genom kontakt

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Det fungerar super :)

10.
Kallblodet
Halvblodet
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

Det finns många medryttare här på buke och jag är själv en lycklig medryttare till en charmig arabvalack :bow:. Jag tycker att det är oerhört intressant att höra hur ni andra medryttare har det upplagt kring kostnad, ridning, stallgöra och tjänster osv.

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

6.Får du tävla och träna för tränare?

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)!

1. Cheque är ett Svenskt halvblod f:95 efter Chess, PrimaVera-Imperator, Han är 173cm, och är nu på tillridning hos Camilla Toll, jag skulle väl tro att han ligger på Mvs nivå på väg uppåt!
2. Två dagar/v
3. jag betalar 700kr/månad
4. Absolut, jätte trevlig häst som passa mig perfekt, ridhus, fina ridvägar och många trevliga tjejer att rida tillsammans med.
5. Mocka, göra iordning höpåsar (3st) och betfor hinken, borsta, smörja hovarna och rida
6. Jag är inte specielt intresserad av att tävla (dåliga nerver!) men ägaren tycker att det är bra om jag rider för tränare.
7. Snart 1 år.
8. Via annons
9. Kanon bra, vi har samma syn och trivs bra i varandras sällskap (tyvär ses vi inte så ofta...)
10.
cheque.jpg


Två bilder till på prinsen!
http://i34.photobucket.com/albums/d103/_Ninja_/Cheque/KopiaavCIMG1102.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d103/_Ninja_/Cheque/KopiaavCIMG3057-1.jpg
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. ett halvblodssto på 14 år. mest dressyr riden. ca 1.65m

2.2 dagari veckan

3.jag betalar endast när ja tränar

4.ja verkligen

5.jag mockar å gör maten när ja har hästen. hjälper till på städdagar i stallet å så.

6.ja tränar hoppning en gång var annan vecka å kavaletti om jag har henne på lördagar

7. sen i juli

8.min kommpis jobbar i stallet hästen står i.

9.den e jätte bra! kunde inte vera bättre!

10:hart tyvärr ingen bild ännu:(
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad. He he det har mina kompisar frågat mig också och jag har ingen aning... :rofl: Men han bör vara 14 år har jag räknat ut på namnskylten, okänd men någon typ av New Forestliknande typ. stor D-ponny, kan rätt mycket brukar göra lite alla möjliga skolor och skänkelvikningar och så, verkar som om man skulle kunna göra byten om man kunde det (jag är ju ingen bra påt själv)

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen? 1 dag/vecka och ibland någon bonus...

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång? INget

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar? Bip.

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare? Ta in, mocka, borsta, göra iordning nästa dags mat, Rida ut eller på banan brukar stå angivet önskemål samt skriva lite om hur det har gått (brukar bli stora uppsatser)

6.Får du tävla och träna för tränare? Nja, jag har inte frågat, men dom tränar rätt hårt själva och jag har dagen precis efter både dressyr och hoppträning så jag vill faktiskt inte lägga det på hästen heller...

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen? 3 veckor?

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...? Annons i stallet där min fd medryttarhäst stod... Så jag hade pratat med dom någon gång innan...

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra? Fungerar bra, de litar på mig, jag kan delvis styra min ridning men dom har såklart önskemål något som jag ser som en fördel, då behöver jag inte stå där i valet och kvalet... Sen ser jag ju inget av dom... men dom brukar vara noga med att säga till om dom ska bort så jag inte behöver jaga dom på hemtelefonen när dom inte är där etc. Dom är jättetrevliga.

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Bip.
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Ridtravare *96, 170 i mankhöjd, utbildningsgraden är svårbedömd ;) men hon är riden typ lb dressyr o hoppad lite

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
2-4

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
betalar inget fast, men hjälper till med skoning och annat ibland

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
verkligen!

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
rider, gör mat oftast, mockar ibland. allt som man brukar göra, helt enkelt.

6.Får du tävla och träna för tränare?
ja, ägaren/ägarens sambo kör men jag betalar själv.

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
sen mars

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
annons på blocket

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
kanon!

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se
orkar inte lägga in en, men det finns i mitt fotoalbum etc :)
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Engelskt fullblod, 23 år, ca 160 i mkh och är otroligt duktig i dressyr. :) vår enormt duktiga stallchef fick honom nästan att gå i piaff. han är en riktig läromästare, har gått på ridskla i halva sitt liv men har numera en privat ägare som han blir väl omhändertagen av. :) skulle egentligen ha blivit hopphäst, men är lite höjdrädd så det slopades. tycker dock att de tär väldigt roligt med hoppning, på lagom nivå. :bow:

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
varierar men oftast 1.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
nej det behöver jag inte, då ägaren vet jag är seriös.

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
--

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
ta in från hagen, mocka, rida och sköta om hästen. se till att den mår allmänt bra.

6.Får du tävla och träna för tränare?
det brukar inte vara några problem.

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
sen i våras. red honom lite titt som tätt innan dess också.

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
de tär min kompis häst.

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
jadå vi är jättebra kompisar och kommer väldigt bra överens. :)

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se !
hade gjort det om jag hade haft någon. ;)
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad
Den ena är ett arabiskt fullblod och den andra är varmblodstravare
2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
1-3 dagar, beroende på skolarbete, väder, hur mycket ägaren behöver hjälp etc.
3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Nej, ingenting
4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
-
5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Mocka, rida och ibland fixa maten
6.Får du tävla och träna för tränare?
Tränar för ägaren, tävla vet jag faktiskt inte, är inte intresserad av det, så jag har aldrig frågat
7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Varmblodet har jag ridit i drygt två år nu och araben i drygt ett år.
8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Varmblodet hittade jag genom min pappa, hans elev behövde någon som kunde rida deras häst när hon själv inte hann med. Vad gäller araben så var det, häng med nu, min grannes dotters kompis lillebrors tjej (eller nånting sånt):crazy: :D som hade hört att jag var hästintresserad.. Så en eftremiddag så ringer det en tjej, som jag öht inte har någon aning om vem det är, och säger "Hej, vill du komma och provrida min häst?". Tja, på den vägen är det!
9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Båda mina hästägare är urgulliga, kunde inte vara bättre!:)
10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se !
Har tyvärr inga bilder, men jag återkommer när jag fått några bra bilder:angel:
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Kallblodstravare, 15 år, ca 157 cm, under vidareutbildning (till lätt dressyr)
Halvblodssto, 11 år, 164 cm, utb LA dressyr

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
Kallblodet: 2-3 ggr
Halvblodet: 1-2 ggr

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Kallblodet: Ja (alla hans omkostnader, min familj betalar)
Halvblodet: Nej

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
Verkligen!!

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Allt!

6.Får du tävla och träna för tränare?
Ja

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Båda: ca 1,5 år

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Genom kontakt

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Det fungerar super :)

10.
Kallblodet
Halvblodet


"Ditt" halvblod påminer lite om "mitt" båda "dina" är snygga i vilket falla som helst!
MVH/Cheque
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 507
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 732
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
968
Gnägg Jag har kollat flera annonser för medryttarhäst. Är det en ny trend att medryttare ska ta på sig utsläpp på morgonen, fodringar och...
2
Svar
25
· Visningar
2 843
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp