frakt för sadel?

Kansi bansi

Trådstartare
vet inte riktigt om denna tråden hamnat rätt, vill någon snäll moderater flytta den om den hamnat fel?

vet någon här inne vad det kostar att köpa en sadel som man sedan ska ha frakt på?
jag funderar på att köpa en sadel som befinner sig exakt 93 km. ifrån mitt hus(enl eniro)
sadlen kostar 1200. vad kommer det bli med frakt tror ni?

tacksam för svar!

Sv: frakt för sadel?

Kolla med Bussgods kanske? De har säkert en hemsida man kan kolla priser på. Billigare än Posten...

Postens pris för frakten skulle nog ligga runt 300 sek.

beror ju helt på hur långt sadeln ska skickas. när jag skickade en sadel så var det jättedyrt och dessutom en massa strul med pengarna.

jag väljer posten alla gångar! 210 brukar det gå på och då får man sadeln dagen efter.

när jag köpte min sadel så kostade frakten 200. Den fanns i skåne (minns inte var) och skulle strax ovanför Göteborg. Sadeln kostade 2400 kr och jag fick betala mot postförskott (skickade via posten) 2600....det var ganska rimligt tycker jag!

:mad: jag betalade 490kr med bussgods. var dock mottagaren, säljaren skickade i en överdrivet stor kartong men välpackad visserligen..

Fick min sadel på posten igår, och frakten låg då på 310 kronor.

KL

Vad paketet kommer att kosta beror inte bara på vad det väger, storleken på kartongen spelar också in. Och på bussgods även hur långt du ska skicka det. Ibland är bussgods billigast, ibland posten.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 147
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 206
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka