Frakta westernsadel på 25 kg

iNHALE

Trådstartare
Ska sälja en stor westernsadel och funderar på hur man bäst ska frakta en sån. Den väger säkert 25 kg och om jag fattat det rätt så vill inte Bussgods ta mer än 20 kg och tycker mig sett att de flesta har en "max-storlek" på paket, en storlek som denna sadeln, i en låda, kommer överstiga med råge.

Så ni som fraktat westernsadlar, eller andra grejer i samma storlek, hur gör man bäst?

Sv: Frakta westernsadel på 25 kg

När jag var sadelletartaget och fick westernsadlar skickade till mig titt som tätt användes nästan alltid stor kartong och bussgods, ingen av sadlarna vägde dock så mycket som din. Har du vägt den eller uppskattar du?

Haha nvm, fick tummen ur och vägde den på badrumsvågen. 17 kg väger den, så den var betydligt lättare än jag trodde. Nog bara jag som är svag i armarna :D

Tråden behövs inte längre :p

När jag skickat har jag använt mig av posten paket, både billigare o snabbare....bara ett tips :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
3 026
Senast: Unafraid
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 998
Senast: Ajda
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 729
Utrustning Funderar på vad som kännetecknar en bra dragbil? Jag drar idag med vår saab 9-5 2,3t -08 och den är helt ok. Men skulle vilja ha en...
Svar
17
· Visningar
3 292
Senast: Skruttan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025