Framåtbjudning

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare CarolineNSV
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 718
C

CarolineNSV

Endel hästar ser så fullkomligt ointresserade ut och andra ser ut att bara "vill mer vill frammåt vill mer"(!)
Tycker hästen det är tråkigt och ovarierande, eller är det individuellt om den ser "såsig" ut?

Kan man erbjuda hästen på nått sätt för att öka dens "framåtanda"?

Sv: Framåtbjudning

Hästar är individer & har olika personligheter.

Vissa är lata, andra pigga, tredje tycker att det är roligt med hoppning men skyr ridhus osv.

Ofta handlar det om att hitta vad som motiverar Individen. Har själv tex haft en häst som absolut inte fungerade i Engelsk dressyr men fantastiskt bra när vi började rida akademiskt & var som en fölunge på bete vid hopparbete på bana men lugn och fin vid hoppning i skogen, men får prova sig fram & se vad som passar.

Annars är väl den generellt regeln att man alltid ska variera arbete, blanda markarbete med uteritter och hoppning, markarbete med tömkörning osv.

Sv: Framåtbjudning

japp! Tack...

Varför skulle de ioförsig vara annorlunda än oss människor med det... ;)

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: yamyam
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 232
Senast: Claraclara
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 527
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka