frambensteknik.

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare celiiiina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 980
C

celiiiina

är det någon som har nå bra tips på hur man får bättre frambensteknik på hästrackarn? :D

Sv: frambensteknik.

Jobba med mycket serier och studser så att hon får träna upp reflexerna och bli mer kvick i frambenen. Ex på en serie är ju studs-studs, ca 6 meter fram till räcke och två språng fram till oxer. Avstånd fram till oxern beror ju på hur stark hästen är och vilka klasser den går samt även hur kvick hästen är. Normalt är ju ca 10,5 m på två språng,men vi kör på 9 och ibland ner till 8, men har då en häst som är ganska van vid den serien och som har ganska mycket styrka i bak så att hon orkar korta sig och samtidigt hoppa upp och räcka över oxern.

Men som sagt, mycket studsserier är mitt tips!

Sv: frambensteknik.

den är 12 år och går just nu 110-120 klasser stadigt. tack så mkt för tipsen!!!:D

Liknande trådar

Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 393
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
339
Senast: Gabby_Ossi
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den... 2
Svar
25
· Visningar
2 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka