Bukefalos 28 år!

"Framkalla" foton från digitalkamera

D

Dasjenka

\"Framkalla\" foton från digitalkamera

Jag har tagit en hel del kort med min digitalkamera och jag känner mig inte nöjd med att bara ha dem på datorn. Jag skulle vilja ha dem som vanliga "pappersfoton" också (vill inte skriva ut, för det låter som en väldigt krångligt projekt att det blir ju ingen vidare kvalitet på fotona)

Jag har hört att det finns sidor på nätet där man kan skicka in bilder för "framkallning" (antar att de skriver ut dem på fotopapper åt en). Någon som har provat detta? Hur blev resultatet? Vad kostar det?
 
Re: \"Framkalla\" foton från digitalkamera

Jomen, jag har framkallat bilder från min digitalkamera och det var bara att ladda upp till OnOff som jag testade då och sen kunde min kompis som ville ha fotona bara gå till butiken och hämta ut bilderna. Jag såg bilderna efteråt och de såg bra ut i mina ögon i alla fall! Försökte kolla upp OnOffs priser men hittade inga uppgifter, Expert däremot tar ca 2.95 kr/st för bilder som är 10 x 15 cm. Du kan gå in på www.expert.se och läsa mer, de kallar servicen för Digicenter. Det finns fler ställen där du också kan framkalla pappersbilder, kolla runt lite på nätet så kanske du hittar något billigare!
Hälsar Lianda :)
 
Re: \"Framkalla\" foton från digitalkamera

Men du kan lämna in ditt minneskort från kameran till en fotobutik där du bor så fixar dom det :)
 
Re: \"Framkalla\" foton från digitalkamera

Kodak har nåt erbjudande nu med 1:-/st för 10*15 bilder (+ frakt 29:-) och det tänkte jag testa...
Annars tror jag FotoLabo har fått bäst kritik på testerna (fast de är usla på vanlig framkallning). Ska leta fram nåt test!
 
Re: \"Framkalla\" foton från digitalkamera

Tack för alla svar! :bow: :)

Nu undrar jag bara en sak; måste man lämna in själva minnet, som bitchy sa? :confused: I sådant fall tänker jag inte framkalla några foton! Vill inte lämna bort mitt minneskort hur som helst! :/ Och dessutom ligger korten inte kvar på minneskortet längre.
 
Re: \"Framkalla\" foton från digitalkamera

Nej, på de flesta ställerna på internet laddar du över dina bilder från datorn till deras sida. Ibland kan man behöva installera ett speciellt program.
 
Re: \"Framkalla\" foton från digitalkamera

Ok. Det låter bra. :)
Tack för tipset också. :)
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 455
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
980
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 298
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 262
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp