Framkalla kort

pepp

Trådstartare
Måste ta tag i det hela nu och framkalla kort, vill helst göra det över internet. Vars har ni skickat efter ifrån? Tipsa om bra/billiga ställen :laugh:

Sv: Framkalla kort

Hej!

Framkallar mina bilder på Extra film via Internet. Snabbt och billigt, dessutom kan man göra almanackor, muggar, musmattor och massa annat med egna motiv :love:

Råkade komma över en sån tråd här igår och alla rekommenderade crimson :)

Jag har beställt från fujicolor och var inte nöjd.

ska du skriva ut digitala foton eller framkalla filmrullar? det sistnämnda blir svårt över internet?

foto.com är väldigt billiga på lite större storlekar.
Deras översättning på sidan är väl lite sådär, men det har alltid funkar bra för mig :)

Crimson är överlägsna, men kanske inte speciellt billiga i förhållande till fuji...

Har testat Fuji vid ett par tillfällen och har bara blivit missnöjd. Färgerna har ofta blivit fel, bilder som jag beskurit själv (de har en funktion för sådana bilder) har de beskurit ytterligare och vid något tillfälle kapat nästan 1/5 av bilden. Vissa av de "vanliga" bilderna har också blivit märkligt beskurna så jag kommer inte beställa därifrån något mer.

Har bara testat Crimson, men har varit helnöjd. Jag lägger ned mycket tid på att redigera mina foton och färgåtergivningen i korten blev kanon. Hett tips är att kalibrera skärmen först, dock. Om man inte överlåter ändring av exponering, vitbalans och liknande till fotolabbet :)

Hej! Jag har alltid framkallat på Önskefoto, www.onskefoto.se, och varit helnöjd. :). Har också förstorat och gjort fotoböcker på en del av mina bästa bilder. Fotoböcker kan jag verkligen rekommendera. Det är kul att ha hemma på soffbordet när släkten kommer...:rofl:

Jag har varit helnöjd med snapfish.com och PhotoBox.com

Billiga, snabba och jättebra bilder, även på fotoposters:banana:

Lånar tråd lite... Kan man fortfarande ta med sig sitt minneskort till en affär och via en kortläsare där få ut bilderna på CD?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 426
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 259
Senast: Rosett
·
Hemmet Har flyttat ifrån diskmaskin och handdiskar nu allt. Använder Grumme handdiskmedel. I diskmaskinen använde jag ättiksprit som spolglans... 2
Svar
35
· Visningar
1 006
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31