Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle vilja utsätta en snabbkaffenekare ett blindtest på korrekt fixat sådant.Snabbkaffe som får stå och dra en stund är oändligt mycket bättre än t.ex. automatkaffe. Något folk dricker utan att klaga.
Men oj.
jag har inte bjudit på annat än snabbkaffe i många många år. Absolut ingen har klagat!
på den tiden jag bodde med en kaffedrickare var detta vad vi drack.
Vadan denna aversion? Kaffefinns i så många varianter. Snabbkaffe som får stå och dra en stund är oändligt mycket bättre än t.ex. automatkaffe. Något folk dricker utan att klaga.
Snabbkaffe och "långmjölk", går väl att köpa i små 250ml tetrapack, behöver ej förvaras i kyl hellerJag får sällan främmande. Dricker inte kaffe själv och heller inte mjölk. Har en kapselmaskin dock.
Men ni som är "i samma sits", vad har ni hemma? Mina föräldrar dricker fryskaffe utan problem, så det är vad jag haft hemma. Men vad jag förstår, så är det generellt inte poppis.
Tror att kapslar fått längre hållbarhet nu, så kanske borde satsa på sådana?
Vilka är säkrast? Har en Tassimo.
Hur gör ni med mjölk?
Maskinmjölkpulver är helt värdelöst för mig som mjölkdrickare. Kanske finns de som tolererar det, men räkna inte med att det är någon lösning för flertalet.Men finns det inte kapslar med mjölk som passar maskinen? Eller kapslar med kaffe och mjölk? Det är väl hållbarhet typ till nästa årtionde, så det kan ju ligga i skåpetJag dricker inte mjölk, har det aldrig hemma om nån kommer på spontanbesök. Vet jag att jag få fikafrämmande så kan jag köpa en liten 3dl mjölk (2,5dl? )
Funkar det med torrmjölk om du själv inte dricker det? Aldrig provat att ha det i kaffet dock. Någon som har erfaring kring det?
Jag återkommer strax, kom på att jag har torrmjölkspulvet i skafferiet.Bra fråga!!
Jag tycker att Nescafé Cappuccino är ok dvs Nescafé och torrmjölk i portionsförpackningar.Bra fråga!!
Jo det fungerade, smakade lite starkare av kaffe än med vanlig mjölk men var inte äckligt.Bra fråga!!
Änglamarks snabbkaffe är supergott och ingen av mina kaffekräsna vänner har trott det är snabbkaffe pga smakar så bra!
Havremjölk, oddlygoods är godast tycker jag samt glutenfri och håller typ ett år i rumstemperatur.
Annars hade jag köpt sån snabbcapuccino/latte så har du allt i ett att bjuda på.
Finns det inte mjölkpulver i Sverige?Jag får sällan främmande. Dricker inte kaffe själv och heller inte mjölk. Har en kapselmaskin dock.
Men ni som är "i samma sits", vad har ni hemma? Mina föräldrar dricker fryskaffe utan problem, så det är vad jag haft hemma. Men vad jag förstår, så är det generellt inte poppis.
Tror att kapslar fått längre hållbarhet nu, så kanske borde satsa på sådana?
Vilka är säkrast? Har en Tassimo.
Hur gör ni med mjölk?
Finns det inte mjölkpulver i Sverige?
japp helt ok att drickaSnabbcapuccino, är det typ påsar a la Pressbyråns O'boy?