Framridning

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Dressyrryttaren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 945
Sv: Framridning

Jag skrittar fram ca 20 minuter varav 10 av dem är på lång tygel.
Gör lite halter och igångsättningar för att hon ska bli lyhörd och mjuk i skritten, böjer och kanske flyttar litegrann.
Sen travar jag fram henne i låg form och rider lite stora volter, stora serpentinbågar, raka uppvändningar tex. Sen kan det komma lite lätta tempoväxlingar i lägre form. Efter det testar jag så båda galopperna fungerar, galopperar bara på lite i friskt tempo i båda varven, lägger nån volt och kollar så hon är mjuk för hjälperna.
Därefter skrittpaus på lång tygel innan jag börjar arbeta:)

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 050
Senast: cili
·
Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 562
Senast: skiesabove
·
Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 125
Senast: Lady_S
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka