Framtida hund till mig och sambon

MikaTela

Trådstartare
Spånar en del i vad man ska ha för nästa hund om några år.
Sambon är sen tidigare väldigt förtjust i Berner sennen och jag har varit mer mot schäfer.

Jag vill ha en hund som tycker om att vara med och tycker om att jobba, men samtidigt inte klättrar på väggarna av nån ledig dag då och då.
Alltså inte någon jobbnarkoman till hund.
Jag gillar inte direkt retriever och border collie och liknande.

Sambon vill gärna ha en hund med vakt i som trivs att ligga och hålla koll på huset och trädgården och på oss.
Han gillar inte direkt amstaff och liknande.

Vi bor på landet, ett stenkast från skogen, relativt stor trädgård.
Vi vill ha en relativt stor hund.
Den ska tycka om folk men vara mest glad i sin flock.

Så hjälpa mig hitta raser att hålla utkik på! :)

Sv: Framtida hund till mig och sambon

Vit Herdehund...??:D

Mildare än schäfern, vaktar sitt hem, väldigt mån om sin "flock", tycker om människor (oftast) men kan vara något reserverad mot främlingar.

För mig är denna ras den ultimata hunden, frisk och sund och på framfart i Sverige!

PA100057.jpg

P9300054.jpg

IMG_0346.jpg

Frstasnn019.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 400
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 565
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 077
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 512
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka