Från spilta till box! kostnad??

K

Kryptonit

Vad kostar det och göra om en spilta till box om man gör det på egen hand?? Ngn som gjort om det eller byggt box själv.? Bilder?
Enda kravet för boxen är typ att det inte ska gå och gnaga så inga träkanter. Ngn som vet ungefär vad det skulle kosta?

Sv: Från spilta till box! kostnad??

I det stall jag rider i byggde de om. De slog ihop 2 spiltor till en box. Våra spiltväggar bestod av en ca 1.30 hög vägg med galler framme. Gallret bort, och sen byggde de upp väggen. Bak vid varje spiltvägg fanns en stor stolpe som räckte enda upp i taket. Den blev som en mittstolpe i fronten. Dörren blev på ena sidan om den och på andra sidan byggdes en ca 1.30 hög vägg som dom kan titta ut över. Klart!

De använde eget virke, så jag vet inga kostnader. Dörrens metall stomme vet jag inte varifrån dom fick.

Träkanterna "målade" dom med nån blandning av linolja och tjära, och hästarna har faktiskt låtit dom vara!! :bump: Annars kan man ju plåtsko :idea:

Sv: Från spilta till box! kostnad??

Kostnade kan jag inte spekulera i, men vill du inte ha gnagvänliga kanter så klä överkanten med järn eller liknande.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 024
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 888
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 637
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka