France Premiere sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rasken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 6 386
R

Rasken

Någon som har erfarenhet av dessa?
Vad passar det på för hästar?

hoppas någon kan hjälpa till!

Sv: France Premiere sadel?

France Premier är en sadel jag gillar skarpt. Den är helt okej i lädret, skön att sitta i, man hittar lätt sittbenen och passformern var bra på den hästen jag sett sadeln på. En häst med ganska rak rygg, inte överdreivet bred.
Däremot tycker jag att France Premier-sadlana är väldigt smala i sina storlekar, en vid såg ut som en normal eller normal/vid.

Sv: France Premiere sadel?

Jag har haft en, helt underbar säger jag bara! :love:
Mjuk och skön tack vara sin "stoppning" med skumgummi, tyvärr ej omstoppningsbar. :(
Son en tidigare nämde, trång i bommen.
Bra läder.... till ett rimligt pris.

Har tyvärr inte kvar min då bommen knäcktes under en hoppträning.......... säger e del om kvaliten på bommen :devil: , så kolla den!!
(ta tag med boda händer i famvalvet och sätt bakvalvet mot magen och dra händerna mot dig, bommen ska flexa men inte böja sig så det blir veck i lädret ;) )

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
Utrustning Erfarenheter av Piuma Feather Light upphöjande pad från Acavallo? Gör den någon skillnad? Bra stötdämpning och bra luftflödessystem...
Svar
0
· Visningar
241
Utrustning Tips mottages på sadlar som passar maxad cponny Ponnyn har kort rygg och är överbyggd och sadeln åker lätt fram. Har vidd 35 på...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Johannna1
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka