Frank Baines Capriole

Lill76

Trådstartare
Vad vet ni om den sadeln? Är det en äldre modell eller? Provade en sådan vid sadelprovning och tyckte att den var skön att rida i och den passade hästens rygg mycket bra, bara det att just den sadeln (begagnad) skulle varit en storlek vidare för att vara prefekt. Kan jag räkna med att övriga Frank Baines sadlar är utformade på samma sätt och kan passa hästen eller är det skillnad i passform på de olika modellerna?

Sv: Frank Baines Capriole

Vilken årsmodell provade du? De nyare (från ca 2000) är rakare i passformen än de äldre.
Det du ska tänka på vid en begagnad sadel äratt bommen kan vara uttöjd, bommen kan vara sned, sadeln kan vara baksutten, snedsutten, bommen kan vara av osv... Så få den kollad av en sadelmakare innan köp om du är osäker.

Jag vet inte hur gammal sadeln jag provade var, men min häst har väldigt rak rygg och den låg bra på honom. "Min" sadelmakare är även sadelutprovare så jag får ganska bra hjälp av henne vad det gäller begagnade sadlar! :)

Är det någon skillnad i utseende på den äldre och den nyare Capriolen? Så att man säkert kan veta att det är en nyare man provar?

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 257
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 318
Senast: Mogge
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka