Frank Baines

Sv: Frank Baines

Funderar på att köpa en ny.

Är det bäst att köpa med latex eller omstoppningsbara bossor?
Vad tror du DK som har sett min häst på bild?

Vilken färg passar bäst på en svart häst?
Brun eller new market.
Har brunt/mörkbrunt på övrig utrustning

Brunt. Den andra blir för ljus, blir så stor kontrast till hästen. Sticker ut för mkt liksom. Om sadeln passar med latex-panelerna, och om du inte tror hästen kommer ändra sig, så skulle jag tagit latex. Jag tycker det är mjukare och mer följsamt en ull faktisk.

Helst kilbossor om det går att få tag på, eller rundbossor. Det är alltid bäst att ta ullstoppade bossor, ifall det behövs en justering eller hästen/du är sned. För latexpaneler kostar multum att byta ut.
FB har väldigt mjuk originalstoppning.

Jag hade valt en mörkbrun eller en rödaktig färg, jag gillar inte alls newmarket nyanser... Eller svart.

jag föredrar mörkbrunt, tycker det är mkt snyggare än ljusa sadlar. Dessutom kan det va svårt att hitta träns osv i samma nyans om du tar en ljus sadel. Plus att en ljus sadel kan bli fläckig (eller det syns rättare sagt).
Ullstoppning går ju att ändra, kan va smart ifall hästen ändrar sig, om du byter häst eller säljer sadeln. Så det tror jag är det bästa!

Jag har en Frank Baines till min NF, men jag har tyvärr inte en aning om vad det är för modell etc.. Men jag älskar den :love:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 933
Senast: Görel
·
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: clusia
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10