Frank Bains Träns. Vad tycker ni?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lemieux
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 126
L

Lemieux

Vad tycker ni om det här Frank Bains tränset? Någon som kanske har en bra bild att visa?

Kan inte bestämma mig om jag ska köpa det eller inte..Tycker det verkar rätt snyggt på den första bilden men den är ju så liten och jag tycker inte man riktigt ser hur det ser ut... Har hittat en bild som är tagen framifrån på ett svart också och där såg det riktigt fult ut:crazy:

fbpullartrans.gif

735115.JPG

Någon som har någon bättre bild?

Sv: Frank Bains Träns. Vad tycker ni?

Jag undrar om det inte var ett sådant jag kände på idag..tyckte inte det var super snyggt med tanke på priset, lagom mjukt

har ett FB-träns fast med aachennosgrimma. det tkr jag e superfint, smala remmar oxå. Bra kvalitet.
Pullartränset vet jag inte hur det är, har väl inte direkt kollat så mkt på det i verkligheten eller så. men det bör väl ha ganska smala remmar, mitt M&N träns (med pullarnosgrimma) har bredare remmar än mitt FB träns.
Bra kvalitet är det iaf!

Jaa jag funderar på att kanske ta ett M&N istället...Men ibland kan jag tycka att luddet på dem verkar lite "överdrivet" stort..

Har du eller kanske Piggis_83 en bild på era M&N träns?

Jag tycker det är snyggt, MEN jag tycker dom jättestora spännena är too much.... Isär efter att alla billig-märken gjort kopior på dom. :crazy:

Jag tycker du ska köpa Pessoas pullarträns, det är jättesnyggt och mkt mer stilrent. Eller ett från Dyon eller HG! Inte M&N, sååå fult med jätteluddet.

Jag har tre FB-träns och har inte varit missnöjd med något, har haft det älsta i kanske 6 år. De är stilrena och riktigt bra i kvalitén. Det ljusbruna blir väldigt mörkt relativt fort, om man smörjer det mycket. Skalle absolut köpa ett till!

MN-tränsen är för mycket ponny över, inte snyggt på stor häst men jätteluddet på!:crazy:

Vet du någon sida man kan köpa pessoa träns på?
Jag har sett dom och tycker dom är skit snygga men dom jag har sett har vart mörk bruna och jag har redan ett som är jätte likt så jag skulle vilja ha ett ljusare typ light havanna.

Tackar :bow: Får se om jag hittar nåt!=)

Visa bild på MN träns med jätteludd :D

jag tycker inte fb-tränsens spännen är snygga alls. annars gillar jag kvaliten och de smala remmarna. allt utom spännena är stilrent och fint, så med ett par diskretare spännena hade tränset varit bättre!

älskar mitt M&N! Det passar så bra på ponnyn :love:
Tycker det passar bra på (en del) storhästar oxå.

sura3.jpg

Äh det där var väl inget jättefluff. Kanske ska köpa sånt hmmm.
Var ju inte spec dyrt på Henriksson.

Har någon ett M&N i havanna? Undrar mest om det blir mkt mörkre efter att man har smörjt det några gånger?

på första bilden ser det jättefint ut men iiinte på den andra.. luddet va jättefult :crazy:
fast jag har känt på de i verkligheten och de e mjuka och jag gillar faktist de stora mässingspännena!
fast det finns ju snyggare träns.. Dy'on & HG tillexempel.. men de kostar kanske lite mer

Frank Baines har en otroligt fin kvalité på sina träns, jättemjuka och trevliga.

Jag har ett FB dressyrträns som jag ääälskar! Det är med silverspännen, de enkla. Tycker det är lagom. Har oxå ett gammalt FB pullarträns som är superfint. Köpte det begagnat, har ett par år på nacken, men är jättefint. Det tränset har de ovala spännena, tycker inte alls det är för mkt (har häst). Mina träns i framtiden o övriga läderprylar som hör till ska vara från Frank Baines!

Har ett FB träns hemma som jag haft jätte länge, är nöjd med de.. ända som man kan klaga på att sidostyckena har töjt på sig. så de har varit inne hos sadelmakare och kortas av. men lädret är ju väldigt mjuk och då töjer de sig väl lättare. samma gäller förbygel men där är de ju bara göra xtra hål. och de har inte riktigt den där färgen längre va havanna i början men är nu typ brunt. men de är fint de me. men jag är nöjd me dem..

Har ett Frank baines, köpte det i havanna färg men har mörknat väldigt mycket, men gör absolut ingenting...älskar det tränset, är så mjukt och fint läder.

Hellre det än M&N tränset, luddet blir inte så snyggt efter ett tag och gillar inte jätteluddet, känns mer ponnyaktigt..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
976
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka