Bukefalos 28 år!

Fransk vädurskanin

tgd

Trådstartare
Jättekanin, hur gamla brukar dom bli? Har en hona på två år och hon känns redan "gammal". Vill ju ha henne många, många år!!
 
Sv: Fransk vädurskanin

Kaniner blir vuxna väldigt fort.. tyvärr :(

Men hon lever nog flera år till, 8-10 år är ju en vanlig livslängd för kaniner.. vet inte så mycket om franska vädurar men åtta år är nog inte omöjligt!
 
Sv: Fransk vädurskanin

min franska vädur blev drygt åtta år, men jag känner till fall där de har blivit både 10 och 12 år gamla, så din kanin får du nog behålla länge till :)
 
Sv: Fransk vädurskanin

Fransk Vädur.... säger bara :love: skaffade en hane när jag var 10 år, han blev 8 år innan han avlivades pga åldern som gav diverse problem. Han var stel i lederna sedan en rätt lång tid tillbaka men humöret var alltid på topp ändå. En uppfödare tyckte det var imponerande att han blev så pass gammal. Fransk vädur får, tyvärr, ofta problem med leder pga den höga vikten.

Men det är nog beroende på hur byggda dom är! Min dam som jag har kvar är av lättare modell, hon är 3 och fortfarande full i fan och busig men GOD fart under tassarna! ;) En kanin som är 2 år är fortfarande ung i sinnet. Din kanin kan nog leva många år till bara hon får rätt foder och MOTION :)
 
Sv: Fransk vädurskanin

Nyfiken som jag är måste jag bara fråga :p
Ni som har/har haft franska vädurar, hur har ni haft dem? Utekaniner eller?
 
Sv: Fransk vädurskanin

Vårt exemplar av fransk vädur har kommit till oss till "pensionärshem" från kaninuppfödare, den är nu 2 år gammal. Som "ung" har denna kanin först bott inne i huset men var lite för "busig" för det så hon blev utflyttad. Hos oss bor hon nu under sommaren ute men kommer under vintrarna att bo lös i stallet (dock inte tillsammans med hästarna så dom trampar på henne).
 

Liknande trådar

Övr. Djur När min robo dog för ca 1 år sedan tänkte jag nu blir det ingen ny. Men nu säger det i hamstertarmen igen och två guldhamster honor...
Svar
4
· Visningar
775
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
439
Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
25
· Visningar
1 564
Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
638
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp