Bukefalos 28 år!

Free bleeding

Blev lite inspirerad av den här tråden att köpa några fina tygbindor. Jag måste numera ha binda/trosskydd som komplement till koppen pga störtblödningar när jag inte hinner till toa (ja, jag känner när det kommer så med en mindre mens hade jag säkert kunna friblöda). Jag avskyr plastbindor men trosorna räcker inte för att fånga upp översvämningar.
 
Ja i Kalmar är det asfalt - men, som sagt, man kissar ju inte stora mängder om man gör på det viset, dvs det handlar inte om en full blåsa som plötsligt släpps ut med ett wooosch utan kanske en tesked här och en tesked där. (Jisses vilken galen diskussion detta blev!! :D:laugh::rofl: )

:D Det känns befriande att inte syssla med triathlon.
Jag hittade nyss ett citat: "Den bästa känslan i ett triathlon är att stå i sin våtdräkt på stranden, kissa och känna värmen rinna längs benen, och se den lilla bäcken rinna mot vattnet, vidrörandes alla medtävlares fötter".

Och ett till: "Minns när jag stod på stranden och kissade i våtdräkten under USA:s nationalsång minuterna innan Ironman Florida drog igång.. En fin känsla :)".
 
Jag läste en intervju med en känd svenska inom triathlon
Hon undvek att simma för nära folk. Hon menade att det var i simningen folk började kissa
 
Om ingen sagt att du inte ska använda det så är det svårt att svara på varför du inte ska använda det :confused: Att jag tycker ett uttryck är löjligt innebär inte att jag anser att folk ska sluta använda det. Jag ifrågasätter bara varför man tycker det behövs ett speciellt uttryck för att sitta i soffan och blöda i trosorna.

Men vid lite närmre koll på nätet verkar ju uttrycket mest handla om speciella trosor som gör att man inte behöver använda annat skydd , samt de som gör det som en manifestation. Kanske inte så ofta används för att sitta i soffan utan mensskydd. Och ja då ser jag det vettigare att ha ett uttryck för fenomenet. Kollar man på facebook är det en militant satirsida som anser att tamponger är våldtäkt, men också bara verkar protestera mot just tamponger och inget annat skydd.
Har ett par och de är helt ok, ingenting för någon under värsta dagarna direkt däremot. Men helt awesome om man ska rida eller åka skidor och har lagom mens. Skulle gärna ha fler men upptäckte att det var silver, bläh! i dessa så det går tyvärr inte, får se om det dyker upp vanliga i bomull utan silver.
 
Fräsa ut snor, spotta äckligt slem och spy gör ju folk redan på alla möjliga ställen i vardagen. Och män kissar ju varsomhelst. När jag bodde nära en nattklubb stod det folk och pissade nedanför mitt fönster varenda helg.
Och det är jätteäckligt alltihop.
 
Och det är jätteäckligt alltihop.

Ja! Eller tja, fräsa ur näsan har jag inget problem med om folk gör det lite avsides och inte 1 m från mig. Menade bara att det inte var unikt för triathlon, folk är snuskiga. Hade alltid sån lust att kasta ägg på snubbarna som kissade under mitt fönster men hade ju aldrig ägg hemma.
 
Ja! Eller tja, fräsa ur näsan har jag inget problem med om folk gör det lite avsides och inte 1 m från mig. Menade bara att det inte var unikt för triathlon, folk är snuskiga. Hade alltid sån lust att kasta ägg på snubbarna som kissade under mitt fönster men hade ju aldrig ägg hemma.
Mjo, jag är lite överkänslig där tror jag. Hellre en blodig fläck på baken på tjejen bredvid mig vid övergångsstället än ett par killar som harklar och spottar och fräser ur näsan så man nästan får på skorna. Spotta är helt osannolikt läskigt.

(Peta näsan, kissa mot väggen, blöda och springa, kissa och springa osv hamnar längre ned på ughlistan även om de helt klart är där med råge.)
 
Men alltså...luktar det inte om det skulle "rinna fritt"? Tänker ju att bindor och framförallt tamponger inte luktar särskilt bra om man inte byter ofta..
 
Mjo, jag är lite överkänslig där tror jag. Hellre en blodig fläck på baken på tjejen bredvid mig vid övergångsstället än ett par killar som harklar och spottar och fräser ur näsan så man nästan får på skorna. Spotta är helt osannolikt läskigt.

(Peta näsan, kissa mot väggen, blöda och springa, kissa och springa osv hamnar längre ned på ughlistan även om de helt klart är där med råge.)
Håller med där. Tycker sådant är fruktansvärt äckligt på alla sätt och vis. Nästan lite extrem där då jag i protest när jag ser någon harkla och spotta på gatan byter trottoar..förstår inte varför det är så okej.

Med mens tänker jag lite att mens är ju inte bara blod väl som kommer utan det är väl lite slemmigt också(?)..eller inte slemmigt men liksom tjock och geggigt på nåt vis(?) Känns inte fräscht riktigt.
 
Håller med där. Tycker sådant är fruktansvärt äckligt på alla sätt och vis. Nästan lite extrem där då jag i protest när jag ser någon harkla och spotta på gatan byter trottoar..förstår inte varför det är så okej.

Med mens tänker jag lite att mens är ju inte bara blod väl som kommer utan det är väl lite slemmigt också(?)..eller inte slemmigt men liksom tjock och geggigt på nåt vis(?) Känns inte fräscht riktigt.
Nej det är absolut inte fräscht, tänker bara att risken att jag kommer i kontakt med någonting som sitter fast på någon är mindre än att jag kommer i kontakt med någonting som i hög hastighet skjuts ut ur någon. Samtidigt som spotta kan man hjälpa att man gör, blöda igenom inte.

Freebleeding om blodet sprids medvetet runt omkring bland folk, rinner längs benen, tycker jag inte är ok. Det är ju snarare så att man ska sluta kissa mot väggen än att man ska börja blöda på bussätena. (kissa i desperation bakom ett träd eller buske tycker jag är typ ok -i desperation, bättre än kissa på sig.)
 
Har hört om skidåkare som gör samma sak under långa lopp.
Samma sak i motorsport dvs det finns ju lopp som är många timmar och de stannar ju inte bilen för att göra sina behov
Helt OT men de flesta (tror det är nästan alla i sverige iaf) långlopp inom motorsport har en maxtid som föraren får sitta i bilen och köra, det är ju en säkerhetsfråga (i "min" cup är det 90 minuter) så jag tror det är väldigt sällan man gör ifrån sig i bilen :p
 
:D Det känns befriande att inte syssla med triathlon.
Jag hittade nyss ett citat: "Den bästa känslan i ett triathlon är att stå i sin våtdräkt på stranden, kissa och känna värmen rinna längs benen, och se den lilla bäcken rinna mot vattnet, vidrörandes alla medtävlares fötter".

Och ett till: "Minns när jag stod på stranden och kissade i våtdräkten under USA:s nationalsång minuterna innan Ironman Florida drog igång.. En fin känsla :)".
När jag tog mitt dykcert fick jag rådet att kissa i våtdräkten om jag frös ...!

Och den som tror att en topptriathlet med sikte på t.ex.VM i Kona, tar 3 minuter av sin tid då och då för att köa till en bajamaja, istället för att låta det rinna fritt ihop med svetten (de flesta sköljer av sig från topp till tå med vatten under loppet, dessutom) kan inte vara så tävlingsintresserad ;-)
 
Helt OT men de flesta (tror det är nästan alla i sverige iaf) långlopp inom motorsport har en maxtid som föraren får sitta i bilen och köra, det är ju en säkerhetsfråga (i "min" cup är det 90 minuter) så jag tror det är väldigt sällan man gör ifrån sig i bilen :p
Det här har jag hört från vänner som jobbat med lopp i andra länder där de kör i många timmar. Jag själv är dock inte involverad i den branschen
 
Det här har jag hört från vänner som jobbat med lopp i andra länder där de kör i många timmar. Jag själv är dock inte involverad i den branschen
Ja, det är mycket möjligt att det är så i andra länder, jag har tyvärr ingen erfarenhet internationellt. Le mans som är 24 h långt får de ju dock bara köra 4 h i sträck, men blir man kissnödig så tror jag garanterat inte man gör ett extra stopp för det, dock inte så trevligt för nästa förare som ska hoppa in :rofl:
 
Mjo, jag är lite överkänslig där tror jag. Hellre en blodig fläck på baken på tjejen bredvid mig vid övergångsstället än ett par killar som harklar och spottar och fräser ur näsan så man nästan får på skorna. Spotta är helt osannolikt läskigt.

(Peta näsan, kissa mot väggen, blöda och springa, kissa och springa osv hamnar längre ned på ughlistan även om de helt klart är där med råge.)
Helt enig med dig! Jag har väldigt svårt för saliv, slem, spottande, fräsande och gurglande. Folk som snyter sig rakt ut i luften i tätbebyggt område... Vidrigt! :arghh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp