Freeform-ryttare!!

Polly_Mulle

Trådstartare
Förlåt att jag är tjatig... men det känns bättre att fråga lite för mycket än för lite...

Freeformens stigläder fäster man ju med krdborre... Hur funkar det egentligen, kardborre borde bli gammalt och slitet?
Är ni nöjda med era sadlar? Vad har ni för hästar? breda eller smala?

Sv: Freeform-ryttare!!

Som du ser på denna bild
freeform1.jpg

Så är det stigläderfästena som är flyttbara. Det är ingen större belastning på själva kardborrefästningen, den tjänar bara till att hålla positionen i sidled och framåt-bakåt. Det som skadar kardborrden är om man öppna och stänger den väldigt ofta. Men när man väl har hittat position för säte och stigläder så finns det ju ingen anledning alls att öpna kardborren, och då slits den inte heller.

Sv: Freeform-ryttare!!

För mig ser fästet "fjantigt" ut. Håller det verkligen?
Sen blir det ju ingen vidare fördelning av trycket när fästet är så smalt. Hade det inte varit bättre med en bredare fästanordning som fördelade ut trycket över större yta?
// Linda

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 194
Senast: super
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
789
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 519
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka