• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare diny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 500
D

diny

Var mkt på tapeten här förut och tänkte höra om någn tittat på den live eller prövat den?

Sv: Freemax

hehe, gammal tråd, men jag svarar ändå :)
Jag har precis köpt en, den kommer imorgon. Hoppas verkligen att den är bra för pollan!
Någon annan som redan har den? Vad tycker ni?

Var mkt på tapeten här förut och tänkte höra om någn tittat på den live eller prövat den?

Provade för ett tag sen - men man hade känslan av att "sitta på 2. våningen". Högt upp från hästryggen och då kändes det lite ostabilt.

Var sadeln ny? Dessa sadlar formar sig tydligen efter hästen efter ett tags ridning och blir då mer "ett med hästen" och mer förljsamma.

Den var ca 6 månader gammal och använd varje dag. Men til saken hör kanske att en på samma stall har en SENSATION och jag fick prova båda två. I Freemaxen satt jag på 2. våningen - men den andra var helt underbar och en sånn skall jag ha :bump:

Den låg perfekt på min häst (som inte är den lättaste att hitta sadel till), den hade rätt balanspunkt och man fick den rätta close-contact med hästen.

en sån här
4027_1205792068_7146612.jpg
:love:

Jag tycker den är skitskön att sitta i. Får inte alls nån 2 våningskänsla utan känner mig närmre hästen än med min gamla bomsadel. Hästen har slutat grina illa vid sadling nu också så jag antar hon gillar den då.

en sån här
4027_1205792068_7146612.jpg
:love:

Jag tycker den är skitskön att sitta i. Får inte alls nån 2 våningskänsla utan känner mig närmre hästen än med min gamla bomsadel. Hästen har slutat grina illa vid sadling nu också så jag antar hon gillar den då.

Vet du hur lång den sadeln är?

Sparkar liv i gammal tråd..men jag funderar på hur freemaxen är över manken och så? Visst är det utbytbara järn eller hur funkar det? Har kikat på de där sadlarna..har haft en Knights bareback, men saknade knästöd ngt ofantligt, känns denna mer som en "vanlig" sadel? :)

Ja det är utbytbara järn på den. Jag har dock fått problemet att kardborren på järnet inte är tillräckligt starkt så järnet släpper från sadeln och den vidgar sig vid manken och trycker lite. Dock är det inte sadeln som trycker utan den dåliga B'jes paden:mad: Är på jakt efter en bättre pad i paddjungeln...
I övrigt är jag väldigt nöjd med sadeln då den känns som en vanlig bomsadel att sitta i, bara lite mjukare åt baken:D

kl

problemet med den där, enl. mig är att den är förliten i sätet, då den levereras med 17", vilket resulterar i att jag måste beställa en större sits, å står då med en sits jag inte kan använda... Annars anser jag att den är ett bra kompliment till min vanliga sadel.

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: Fiorano
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Senast: Lyan
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 440
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka