Freestyle Reining!

Elanor

Trådstartare
Kanske roligaste klassen? :D
Jag sitter och ska komma på ett mönster, låt och kläder, men saknar inspiration.
Vad har ni sett för snygga/roliga/vackra ritter?

Själv älskade jag Nathalie Borhults ritt på sin haflinger på chappen i sommras! Fartfyllt, snygga kläder, UNDERBAR låt (Let's twist again). Såg dock inte hela ritten eftersom jag satt och värmde hästen åt syster..

Sv: Freestyle Reining!

Ja den utstyrseln var verkligen läcker!:)
IMG_1584.JPG

IMG_1575.JPG

Jag har nog sett för få freestyle reining ritter för att ha hittat nån favorit!:)

Haha! Jag hade tänkt att skriva "föreslå inte att rida utan sadel och träns för det är vi inte redo för än" :D Men annars var det en bra idé! Vi får ta det nåt annat år.... om många år!

Dom som jag sett på fr. reining:

Musik - Utklädnad

Havet är djupt (disney) - Våtdräkt, snorkel+cyklop, dyktuber

I lågornas sken (nordman) - häxa

Barbiegirl - Barbie

Blue da ba dee - Helt blå utstyrsel

Calcutta - häst som Taxi + taxidriver-ryttare med turban

Who let the dogs out - ryttaren klädd som hund (var det månne en bukare på hingst som red?)

Crazy frog - ryttaren red i typisk tecknad pyjamas med "lucka i baken" haha

Space invaders (?) - ryttaren som ailien med motorcykelhjälm på huvudet

Musik? - 50-tal chick såg jag på senaste tävlingen

Feel like a woman - ryttaren rider i klänning

Tomtar, Abba, Elvis...

Markoolio har många reiningvänliga låtar lätt att klä ut sig till tex: vi drar till fjällen, reaggie på sommarn, jag trivs inte i armén mfl mfl :idea:

Ja den va bra . Tyvär blev hon dq eftersom hon red med två händer på stång. Men det var fler som gjorde de. Hoppsan, läsa regelbok. Tips . Nunnekläder o rid till något med de gregorians. Leona är ju så vacker.

Herre gud, är det fortfarande folk som kommer ihåg den ritten???? Det var ju hur länge sen som helst, men kul var det :)
Då skulle ni ha sett när jag red till vm låten (fotboll, för mååååånga år sen) då hade jag blå byxor, gul tröja, 2 blå skydd och två gula skydd (diagonalt) och så hade jag en svensk flagga i svansen på junior, det var väldigt kul det med....

/Emmi

Diskad!? Hon kom 3:a i Freestylen på chappen efter den ritten.
Och det där med två händer på stång beror på vilken regelbok som gäller.
Gäller WRAS så är det enhandsfattning på stång som gäller, men rider du efter AQHA`s så får du rida Freeestyle med två händer på stång. Läs Regelboken!:idea::angel:
Eftersom Freestylen på chappen bedömdes efter AQHA´s regelbok så är det ok att rida på två händer och stång:D

Hahaha! Det hade passat mej och min ponny! Han är liten, fet och hårig. Man skulle dessutom hitta någon som kunde göra en nyinspelning: "Ponnyhästen Ferguson" :p

Emil i lönneberga: Bom-sicka-bom är ju väldigt söt men lite kort bara... :D

http://www.youtube.com/watch?v=NMHlPIOoo9Y

Jag funderar själv på att rida Mio min Mio och spraya hästens man och svans silver och sedan klä mig själv i beigt med mantel och en röd toppluva!!
Men den låten är ju lugn men det kanske blir bra ändå, jag vet inte?

Hehe, njaaee.. Hästen är väl inte direkt åt reininghållet om man säger så :angel: Han påminner mer om en gunghäst än en riktig häst när han försöker galoppera, och han är djävulskt lat så jag får jobba mer än honom när vi försöker göra något ordentligt. Men det hade varit riktigt skoj! Ska se om vi inte kan hitta en liten kompromiss och ta lite (mer) hjälp av min käre tränare, så kanske vi dyker upp på tävlingsbanorna om några år ;) Om tränarn inte tröttnat totalt på oss och börjat med knyppling istället vill säga. Lillponny kan vara något tålamodsprövande till och med för folk som tittar på.

Puttar lite!

Hitills har jag lite låtförslag till min ritt:

Ca plane pour moi -Plastic Bertrand
Normal - Bublefoot
Chick Habit - April March
Guerilla Radio - Rage against the machine

Jag behöver en låt med fart i, för hästen min kan se lite aggresiv ut när hon reinar! Ingen fin låt och gullig klänning alltså ;) det funkar nog inte riktigt.

Utklädnad och mönster har jag inte kommit någon vart alls med :crazy:
ute i god tid som vanligt...:angel:

Mer idéer!? :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka