fri tillgång till hö? halm i hagen?

B

**BORTTAGEN**

oj ,oj vad ska jag göra???
nu har jag en massa val men jag har inte an aning om hur jag ska göra å snart ska dom in också!?

mitt största problem är att jag inte vet om jag ska ha fri tillgång på hö eller inte.
jag skulle kunna ha det som förra året och då fick hästarna hö tre gånger om dagen men jag tycker att det blir för långt mellan givorna.
jag skulle kunna göra så att hästarna detta året får fri tillgång till hö ,men där blir dom ju utan hö på nätterna också!? men visserligen det är dom ju annars också. sen är det ju nästa sak ,shettisen han är ju omöjlig med mat! kommer han äta tills han spricker!? men han är ju lägst i rang och får käka minst så kanske inte ändå....

nej jag har inte den blekaste aning om vad jag ska göra! har ingen erfarenhet av fri tillgång alls. skulle vara tacksam om jag kunde få lite hjälp. :bow: :bow:

//tack från vimsiga sofie
 
oj glömde ju! kan man sätta in en sån där stor halm bal till hästarna utöver sitt hö som dom får tre gånger om dag så att dom har något att syssla med?!
 
Om du kan ha fri tillgång beror på höets värden. Är det kasst hö så är det inte lämpligt, med bra hö är det lämpligt. Med för bra hö energimässigt sett är det heller inte så bra alla gånger. Så höet måste vara ganska "perfekt".

Har du höanalys? Läs mer på min fodersida om du har frågor ang det. Länk finns nedan:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 073
Senast: Twirro
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 998
Senast: Fiorano
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 515
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp