Frisyrer till tunt hår

Ajda

Trådstartare
Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen.

Har hår till axlarna, lika lång lugg. Gör en sidbena och sätter upp det, alltid. Avskyr utsläppt hår. Hade rakat hår varit mer normaliserat hade det varit något för mig. Men ogillar att sticka ut på något sätt och har inte självförtroendet att bära det.
Tidigare färgade jag endel, men har slutat med det för jag är egentligen väldigt icke fåfängd och håller inte efter det så gick mest med en lång utväxt.
Triva ganska så bra i min egen hårfärg också som är ljusbrun.

Jag vill slippa se den där skaplen. Den syns ju främst i badrummet eftersom spottarna så vackert lyser upp den. Inte når jag har håret i sidbena. Tyckte också jag fått lite högre flikar.

Är lugg något att satsa på? Går ju åt rätt mycket hår om jag ska få till en om man ser till att jag har ganska glest hår framtill.
Blondera slingor igen för att håret ska mer få samma nyans som hårbotten?

Rent egenerellt är väl inte mitt hår i stort jätte tunt. Finns många med tunnare, men ser sällan någon med så tunt framtill som mig.
 
Jag skulle testa lugg, en som inte är rak. Kommer inte ihåg vad min frisör kallar den, men är lite busigt klippt, inte spikrak.
Klippa av lite längd och klipp upp det? Alt gör som jag och klipp av mycket, jag gjorde en bob liknande klippning sist är super nöjd!
 
Jag skulle testa lugg, en som inte är rak. Kommer inte ihåg vad min frisör kallar den, men är lite busigt klippt, inte spikrak.
Klippa av lite längd och klipp upp det? Alt gör som jag och klipp av mycket, jag gjorde en bob liknande klippning sist är super nöjd!
Det måste gå att ha uppsatt, brukar klippa av en bit ungefär så det precis når axlarna.
Testade lite kortare för nått år sen, men då såg jag ut som Anna i bullerbyn. Hon är söt, men typ 8 år...
 
13D1E1A7-0115-4354-929D-64079E45882C.jpeg

Fjunit framtill, vet inte om det är hårstrån som gått av eller om det är nya som tillkommit.
slutade med p-piller för 4 månader sen. Annars har jag inte ändrat något i mitt liv.
 
Vill bara inflika att det finns receptfri medicin mot tunnhårighet, om det känns som att det skulle kunna vara något. Men tycker inte du ser tunnhårig ut på bilden :)
 
Vill bara inflika att det finns receptfri medicin mot tunnhårighet, om det känns som att det skulle kunna vara något. Men tycker inte du ser tunnhårig ut på bilden :)
Nej alltså generellt sett har jag inte jätte tunt hår. Men där framme vid luggen är det det. Resten är väl normaltunt så att säga.
Fick höra när jag var barn att jag hade tjockt hår men det har jag inte.

Jag tror ju inte jag är påväg att bli flint och känner mig rätt skeptisk till att tillskott ska hjälpa.

Funderar på den här typen av lugg:
EBB3FAC2-BB04-4E4C-A6A9-C49A3CCE348C.png
 
Nej alltså generellt sett har jag inte jätte tunt hår. Men där framme vid luggen är det det. Resten är väl normaltunt så att säga.
Fick höra när jag var barn att jag hade tjockt hår men det har jag inte.

Jag tror ju inte jag är påväg att bli flint och känner mig rätt skeptisk till att tillskott ska hjälpa.

Funderar på den här typen av lugg:
Visa bifogad fil 66458
Tror det hade blivit superfint!
 
Har du håret hårt uppsatt kan det vara därför du känner att du blivit tunnhårig. Jag hade förr ofta en ganska stram knut uppe på huvudet, nu när jag har slutat med det sen ganska länge tillbaka så har jag fått betydligt mer hår framtill. Försöker ha det utsläppt hemma så mycket jag kan, men på jobbet där jag måste ha det uppsatt ser jag till att aldrig ”dra åt håret” utan gör en enkel fläta eller en lös hästsvans.

Finns bra schampon som stimulerar hårväxten också. 🙂 Min mamma var rejält tunnhårig ett tag, men sen köpte hon något schampo och balsam just mot det och hennes hår har blivit bra mycket tjockare. Nu dröjer det ju innan det växer ut till full längd, men hon har hur mycket nytt hår som helst som kanske är en,två dm långt nu.
 
Har du håret hårt uppsatt kan det vara därför du känner att du blivit tunnhårig. Jag hade förr ofta en ganska stram knut uppe på huvudet, nu när jag har slutat med det sen ganska länge tillbaka så har jag fått betydligt mer hår framtill. Försöker ha det utsläppt hemma så mycket jag kan, men på jobbet där jag måste ha det uppsatt ser jag till att aldrig ”dra åt håret” utan gör en enkel fläta eller en lös hästsvans.

Finns bra schampon som stimulerar hårväxten också. 🙂 Min mamma var rejält tunnhårig ett tag, men sen köpte hon något schampo och balsam just mot det och hennes hår har blivit bra mycket tjockare. Nu dröjer det ju innan det växer ut till full längd, men hon har hur mycket nytt hår som helst som kanske är en,två dm långt nu.
Kan du fråga din mamma vad hon använder för schampoo?

har håret alltid uppsatt. Försöker dock inte ha en jättestram tofs, men hög är den... Fläta har jag aldrig. Ingen bra huvudform...
 
Använder Maria Nila och det är 👌

Det säljs även sprej för utväxten som jag vet en del använder ljust för det du säger, fylla i där man är tunnhårig.
Jag hade varit försiktig för att använda det varje dag, kan tänka mig att det torkar ut håret? (Kan ju finnas bättre och sämre sprejer.) Men är ett hett tips om du vill känna dig finare en dag. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag är ganska duktig på att använda spf i ansiktet och resten av kroppen, men tycker att hårbotten är hopplös, främst där man har...
Svar
6
· Visningar
645
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 505
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 472
Senast: Silkisif
·
Äldre Hade äntligen bestämt mig. Färgar mitt hår mörkt, brunt, själv. Var så trött på denna utväxt i hårbotten som behövs typ var 4-5 vecka...
2 3
Svar
56
· Visningar
17 676
Senast: Brisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp