Bukefalos 28 år!

Fritidsaktiviteter!

Jettan

Trådstartare
Har en dotter 2,5 år, som jag hade tänkt skulle få börja med lite fritidsaktiviteter nu. Hon är väldigt tidig av sig och nu börjar det kännas som att hon behöver något att göra...:grin:

Har ni några tips på aktiviteter för så små barn? Allt verkar bara vara för äldre, och det känns trist, min dotter är ju mer som en 3-4 åring än en 2-åring...:crazy:
 
Sv: Fritidsaktiviteter!

Beror på vad du menar med fritidsaktiviteter.
Mina egna barn har fått välja varsin aktivitet att hålla på med. Alla tre har "simmat" från bäbisålder och fram till ca 4 års ålder. Hos oss kan man simma i alla åldrar.

Äldsta dottern har dansat en termin och gått två terminer på ponnyridskola. Mellantjejen har hunnit med en termin på samma ridskola. Vissa ponnyridskolor/ridlekis/kalla-det-vad-du-vill har ridning även för pyttesmå barn. Kolla om du hittar någon sådan i din närhet.

Dansskolan där min dotter gick har barndans från 3 år, sen finns det något de kallar för "pyttedans" som beskrivs så här: "Pyttedans är en succé, dans på barnens nivå tillsammans med en vuxen. Medan vi dansar tränas även språkutvecklingen och känslan för musik och rytm." Jag antar att det är för barn som är yngre än 3 år. Värt att kolla upp om det finns på fler ställen.
 
Sv: Fritidsaktiviteter!

Min dotter (2 år) går på pyttedans och hon älskar det. Kul att röra sig till musik tillsammans med andra.
 
Sv: Fritidsaktiviteter!

Min lilltjej gick på småbarnsgymnastik när hon var i den åldern och sen har hon gått på 'småbarnsdans', fast då skulle hon just fylla 3 år (hon är född i början på september så hon fick hoppa in fast man skulle varit 3 år fyllda). Hon håller fortfarande på med dansen men gymnastiken blev utbytt mot ridningen när hon fyllde 4.

Sen gick hon på babysim och småbarnssim också. :) Och sen försökte vi själva hålla igång henne med att vara ute på äventyr i skogen och så vidare. :)
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 303
Senast: hollypolly
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 831
Senast: Anna
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 762
Småbarn Vad har era barn på fötterna i höst? Min 1.5-åring har hittills haft sina tunna skor i läder från Kavat alternativt gummistövlar när det...
Svar
13
· Visningar
911
Senast: lykke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp