Fritt fram för resor inom Sverige

Statsminister Stefan Löfven höll på torsdagseftermiddagen en presskonferens, med fokus på hur sommaren kommer att se ut för svenska folket. Beskedet är att de tidigare reserestriktionerna, att inte resa mer än två timmar från hemmet, nu slopas. Detta påverkar ryttare och kuskar som vill åka på tävling.
 
Statsminister Stefan Löfven höll på torsdagseftermiddagen en presskonferens, med fokus på hur sommaren kommer att se ut för svenska folket. Beskedet är att de tidigare reserestriktionerna, att inte resa mer än två timmar från hemmet, nu slopas. Detta påverkar ryttare och kuskar som vill åka på tävling.

Dåligt vald rubrik av tidningen med ”fritt fram”. Vi fortsätter leva under rekommendationer om fysisk distansering, så resandet är fortfarande inte ”fritt fram”. Jag tycker det olyckligt vinklar de i huvudsak oförändrade rekommendationer som gäller från 13 juni.

http://www.folkhalsomyndigheten.se/...s-for-dampad-smittspridning-vid-okat-resande/
 
Jag håller med. Ser många i mitt flöde på sociala medier som tolkar det som att "Tjohej, nu är det helt okej att åka långt med alla vänner och hela släkten i sommar! Vi får göra precis som vanligt!". Så lät det inte alls på pressträffen, även om det ska vara OK att resa inom Sverige om en är symptomfri och i övrigt följer rekommendationerna som innan..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp