_Runaway_

Trådstartare
Vi har nu börjat med Frontline på hunden. Hur tycker ni att det funkar? Har ni varit med om spec. biverkningar av medlet?

Sv: Frontline

Frontline har funkat jättebra hos flera som jag känner som användt det. Ska själv använda det nu detta året har jag bestämt.

Vi har använt frontline till både hundar och katter här hemma under ett par år och tycker det funkar bra, vår ena katt brukar vara full av fästingar men när vi Frontline-ar henne har hon inte en endaste en.
Man märker lätt när effekten börjar avta, då har fästingarna party i hennes päls och då är det dags för en ny dos.
Några biverkningar har jag aldrig märkt på någon av katterna eller hundarna.

Jag tycker det är bättre med fästinghalsband då man kan ta av det och då försvinner det inte när man badar hunden. Det varar också längre. :bump:

Hade fästinghalsband förra sommaren men det hjälpte inte. Bor på Mälaröarna= En av de fästingrikaste områdena.

Har använt frontline på mina hundar + katt i flera år, och så länge man doserar på medlet 1 gång / månaden under den varmare årstiden så är det enligt min egen erfarenhet fästingfritt.

Har aldrig sett biverkningar av detta medel, inte ens på småttingar, och mer praktiskt än ett halsband som också behöver bytas med jämna mellanrum för att bibehålla effekten.

jag använde frontline förrförra sommaren, inga biverkningar men de fick lite fästingar ändå.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
209
Senast: geting
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
268
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 530
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Husvagnsrenovering
  • Dejting

Hund, Katt, Andra Djur