Bukefalos 28 år!

NightRain

Trådstartare
det är så att jag fryser heeeeeeeela tiden.. så pass att jag är knottrig på huden(eller hur du nu vill säga de). spelar ingen roll hur mycket kläder jag tar på mig om de är 28 grader varmt inne eller 15 grader.eller om jag är ute,sover,tittar påtv,jobbar. ja vad jag än gör så fryser jag.. visst blir väl lite varm efter att ha tex varit ute å gått 20 min men så fort jag kommer in så fryser jag..

känns som att jag fryser innifrån.. å som sagt spelar ingen roll hur mycket jag klär på mig.

börjar tröttna på detta nu.
men är lite "rädd" för att gå till läkaren ifall dom skickar hem mig utan att "tro" på mig.. så känns som att jag skulle vilja ha lite kött på benen innan.. tex ha några förslag vad de kan bero på redan när `jag kommer dit så man har nånstans att börja.

nån annan som har problem med frossa? nån som gått till läkaren för de å kommit fram till nåt? eller om nån bara har några förslag på vad de kan vara?
 
Sv: Frossa

Har du kollat tempen, din egen alltså?

Det finns alltid folk till allt även när det gäller läkare, men de flesta är bra och lyssnar. Orsakerna kan säkert vara många, alltifrån hormonrubbningar till att du äter för lite, men jag är ingen expert.
 
Sv: Frossa

ja jag ligger runt 37.5 i temp normalt sett.. ligger på gränsen till lågt blodtryck.. vet inte om de kan ha med de att göra.

problemet med läkarna som jag har på den vårdcentralen jag går på är inge bra :-S dom tar en inte på allvar känns det som. :-/
så man har tappat förtroendet lite för dom.har funderat på om de kan ha med ämnesomsättningen eller nåt sånt att göra. vet inte om de kan te sig så vid sånna tillfällen
 
Sv: Frossa

problemet med läkarna som jag har på den vårdcentralen jag går på är inge bra :-S dom tar en inte på allvar känns det som. :-/
så man har tappat förtroendet lite för dom.har funderat på om de kan ha med ämnesomsättningen eller nåt sånt att göra. vet inte om de kan te sig så vid sånna tillfällen

Det är därför man ska byta vårdcentral.
 
Sv: Frossa

Har du fått kollat sköldkörteln?
Väldigt vanligt med problem med den där vissa ger just frossa.
 
Sv: Frossa

Steg ett är att byta vårdcentral, sedan är det väl bra om du kollar upp värden på hormoner/vitaminer/mineraler och sådant.
Har du ändrat något i vanor? (mat/motion/miljö)

Jag frös massor när jag precis börjat träna regelbundet, det har lugnat sig nu, men första månaderna när jag började gå på danspass så fick jag sova med dubbla filtar + pyjamas (och täcke) p.g.a. att jag skakade/frossade så mycket.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 465
Senast: Linn-Nora
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: cili
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 706
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp