Kamomilla

Trådstartare
Jag behöver inhandla lite nya frottehanddukar och vill ha tips på bra sådana.
Som inte behöver 50 tvättar innan de kanske suger upp lite vatten...
De ska inte heller vara beroende av torktumlare för att vara bra.
Postorder, internet eller fysiska butiker.

@Kamomilla: Christy's Hydro Supreme eller Sheridan's i egyptisk bomull. Jag har aldrig haft underbarare handdukar. Inte billiga men de har oftast nedsatt pris på div brittiska webbshoppar.

De är väl värda pengarna.

Jag har köpt handdukar på H&M Home som varit (och är!) över förväntan. Tjocka, torkar bra och verkar inte bli utslitna, haft dem i flera år. :)

Har flertal handdukar från Jysk som hållt superbra enkla tvättar. Sist jag köpte några var för typ 10 år sedan och ingen utav dem har jag slängt än.

Kommer inte riktigt ihåg märket men det är av den dyrare klassen

Jag har en hel hög med handdukar från olika butiker och märken, men mina favoriter är fortfarande mina gamla från IKEA. Inte hittat några andra som inte har en sån där glatt yta så man mest föser runt vattnet, även om det par andra handdukar nu duger efter... ja, sisådär 50 tvättar. :D

De näst bästa är ett par från Jysk, de blev helt ok efter bara två tvättar. :)

Jag behöver inhandla lite nya frottehanddukar och vill ha tips på bra sådana.
Som inte behöver 50 tvättar innan de kanske suger upp lite vatten...
De ska inte heller vara beroende av torktumlare för att vara bra.
Postorder, internet eller fysiska butiker.
Skippa frotté!
http://www.fermliving.com/webshop/shop/bathroom/towels.aspx?currencycode=SEK&fl=redirect
Här är härligt rifsiga handdukar som suger upp vatten, i alla fall efter bara ett par tvättar (mina är iofs gamla som gatan (10+ år) så de kan ju ha försämrats sedan dess, produktutveckling eller ngt.) Torktumlar dem aldrig, då blir de ju sämre.

Om du vill får du gärna tipsa mig om krispiga lakan som är tjocka, hårda och stela när de är nytvättade. Inte veka tunna satinvävda.

Tack för alla tips!

Någon som handlat på HM, Jysk eller Ikea lite mer nyligen och kan säga hur deras handdukar är nuförtiden?

Jag har gillat Hemtex dyraste serie ("Hotel"?). Tyvärr har Hemtex grävt ner sig i nåt slags 50-shades-of-gråtrist sortiment på senare tid, så de går bort för min del ändå.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har en klassisk, lång "mammakorv" (som de numera kallas). Dvs en lång dunjacka. Den är fylld med 90% ankdun och 10% anfjäder. Jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
2 954
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 703
Senast: hollypolly
·
Kläder & Bli fin Jag skulle behöva köpa nya vinterskor, för ridning och promenader. Tyvärr blev det lite bråttom så jag måste köpa i butik. De butiker... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 376
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag känner att jag behöver miljöombyte, rejäl värme, sol, salta bad, god mat... Det var något jag gjorde ofta innan jag blev sjuk för... 2
Svar
22
· Visningar
1 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka