Fruktar ny röstkupp - i Jerringpriskampen

Sv: Fruktar ny röstkupp - i Jerringpriskampen

Jag måste faktiskt hålla med.. Att Roffe blev framröstad förra året är sin sak - han förtjänade det och var den mest framstående idrottaren som var nominerad ifjol. Sara gjorde en fantastisk prestation vid OS, men det är inte jämförbart med Roffes insatser förra året och tidigare i sin karriär. Förlåt Sara och ni som röstar på henne, men jag hoppas på en annan vinnare av Jerringpriset i år.

Jag håller också med. Tycker bara sådana här kampanjer är pinsamma och jag skäms för att hålla på med ridsport när jag ser vilken sorts publicitet folk ser till att den får genom detta.

Jag förstår inte problemet ....

Folk röstar på vad de vill... Oavsett kampanjer eller inte.

Och uppenbarligen har ju Sara ett STORT "följe" med tanke på att hon lyckas få folk att (delvis) köpa en häst åt henne...

Man kan inte tycka att det ena är ok men inte det andra.

jag blir så jäkla less på att dom kallar det för "cup". Man får väl rösta på vad man vill???

I så fall är också vartenda politiskt parti som "cuppar" inför valet när de har sina kampanjer eller??

Tycker väl inte heller egentligen att Saras silver är den största sportprestationen under förra året men den där tidningsartikeln osar bara av åsikten att det är synd och skam att hästsporten (äntligen) börjat visa hur många anhängare den har och hur stor uppmärksamhet som den egentligen förtjänar i media. Att det är en väldig massa fotbollsspelare som får priser till höger och vänster motiveras ofta med att det är en stor sport med stort publikstöd. :grin: Anledningen till att det inte är någon större uppståndelse över att Zlatan är nominerad är ju för att han redan har vunnit i princip alla idrottspriser som finns i det här landet inklusive Jerringpriset om jag minns rätt. Då kan man börja kalla det tjatigt att det är så smalt urval bland dom nominerade som kan väntas vinna.

Förra året var ändå rätt få som röstade om man kollar på statistiken genom åren så det är väl helt rätt att fler uppmanas engagera sig, oberoende sport, för att få en mer rättvis bild av svenska folkets åsikt.

Senast ändrad:

Jag ser faktiskt inte problemet. Jurys finns det till övriga pris och det är ingen som hindrar de andra sporterna från att göra likadant.

Nog är det löjligt, "bara" för att RG vann förra året så ska "förståsigpåare" bestämma vad folk får rösta på eller inte? Det är väl ändå de som röstar som själva bestämmer vad de ska rösta på och vill folk rösta på Sara så ska folk få rösta på Sara utan att andra ska kalla det för kupp/kampanj. :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska hoppstjärnan Rolf-Göran Bengtsson vann en internationell hopptävling i danska Herning på hästen Oak Grove´s Carlyle, son till...
Svar
0
· Visningar
617
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När Henrik von Eckermann vann Europaligan i världscuphoppningen var det som andra svensk genom tiderna. Bara Rolf-Göran Bengtsson har...
Svar
0
· Visningar
335
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Rolf-Göran Bengtssons stjärnhäst Casall Ask hade gjort ett sto dräktigt och ägarna planerade att framavla en ny storhäst. Då ledde en...
Svar
0
· Visningar
486
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Visst kan det tyckas anmärkningsvärt att Peder Fredricson tog hem Jerringpriset för andra året i rad, men omröstningen har pågått sedan...
Svar
0
· Visningar
385
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V