Frun blev gravid – då fick han OS-hästen

Tänker att för en journalist som inte är van att bevaka ridsport, där det ju många gånger är rena familjeföretag, så kanske det låter lite konstigt och som något man lägger fokus på?

Tänker att för en journalist som inte är van att bevaka ridsport, där det ju många gånger är rena familjeföretag, så kanske det låter lite konstigt och som något man lägger fokus på?
Jag tyckte att svaren också var lite konstiga. 🙈
Tex detta som kanske var försök till "skämt" men bara blev konstigt enligt mig..

Har du tagit över din partners häst?

– Som hon red. Ja, precis.

Hur löste ni det?

– Jag löste det genom att hon blev gravid. Då kom den frågan upp på tapeten. Så enkelt var det.

Om hon hade varit med i OS – hade det blivit en kamp då?

– Ingen kamp. Det gav sig själv genom att hon var gravid. Då tog jag över hästen och nu är jag här i dag.

Jag tyckte att svaren också var lite konstiga. 🙈
Tex detta som kanske var försök till "skämt" men bara blev konstigt enligt mig..

Har du tagit över din partners häst?

– Som hon red. Ja, precis.

Hur löste ni det?

– Jag löste det genom att hon blev gravid. Då kom den frågan upp på tapeten. Så enkelt var det.

Om hon hade varit med i OS – hade det blivit en kamp då?

– Ingen kamp. Det gav sig själv genom att hon var gravid. Då tog jag över hästen och nu är jag här i dag.
Jo, det är ju lite märkliga svar - men brukar han inte prata lite så, om det inte rör bara sin egen prestation på banan om han intervjuas direkt efter en runda? (Då brukar han alltid klanka ner på sig själv tycker jag. :D)

Jo, det är ju lite märkliga svar - men brukar han inte prata lite så, om det inte rör bara sin egen prestation på banan om han intervjuas direkt efter en runda? (Då brukar han alltid klanka ner på sig själv tycker jag. :D)
Har ingen aning om han brukar prata så, har aldrig varit så förtjust i honom som ryttare och inte följt hur han brukar prata men det känns ju som att det är såhär han har svarat som journalisten sedan försökt få ner i text...

Jag tycker att journalistens frågor var konstiga. Vadå "Hur löste ni det?"?? Mycket märklig fråga? Vill journalisten veta vad hästägaren tyckte om det, eller hur diskussionerna gick med hästägaren eller tror journalisten att Jannika kanske inte ville låna hästen till Henrik trots att hon själv inte skulle tävla i OS eller vad menar journalisten med den frågan? Och den sista frågan var ju också knepig. "Om hon hade varit med i OS – hade det blivit en kamp då?"

En vettigare fråga hade varit hur länge han ridit hästen, hur väl han tycker att han hunnit lära känna den osv.

Jag som är i mediagemet tycker inte det är så underligt hur konstig intervjun blir. Icke hästjournalister kan inte häst. Majoriteten av fackpressen i sin tur åker typ ut på ett par tävlingar per år (Scandinavium, Strömsholm, Aachen, Falsterbo, EM/VM/OS, Friends) å kan egentligen oftast inte heller så mycket om sporten och kan inte hjälpa vanlig press. Då blir det ofta goddag yxskaft intervjuer 🙈

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann lånade superhästen King Edward till OS i Tokyo av sin gravida fru. Men efter succén lämnades tyglarna aldrig...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska stjärnan Henrik von Eckermanns säsongsdebut i världscupen varade i bara några sekunder. När hans häst Calizi rev det första...
Svar
0
· Visningar
152
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenskar på pallen i första klassen av SIHS fick vi i form av Peder Fredricson och Henrik von Eckermann. – Det är helt fantastiskt...
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenskt fiasko i laghoppningen. Rivningarna blev för kostsamma – och medaljchansen blev en sjätteplats. För Henrik von Eckermann var det...
Svar
0
· Visningar
170
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka