Frusen häst

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare speedygirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 781
S

speedygirl

Idag har mina hästar varit ute inatt, inga minusgrader men det har legat på nollan. Första gången de va ute. Och när jag skulle ge dom mat så frös den ena så mycket att hon skakade. Ska jag ha täcke på henne under natten ute??

Sv: Frusen häst

Det skulle jag haft, det behöver ju inte vara nåt jättetjockt täcke utan bara ett tunt.

Om du har möjlighet att ta av täcket på morgonen så är det ju toppen.!

:)

Sv: Frusen häst

ja det tycker jag du ska ha, eller så vänta lite med att ha de ute på natten, gräset har ju ändå inte satt full fräs än..

Som hera skriver, det är fortfarande kallt i marken och lägger de sig ner kan det bli lite kyligt...

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 187
Senast: Mint
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 057
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 412
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 667
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S