Bukefalos 28 år!

Frusenhet, kissnödighet, illamåendehet, viktiga frågor

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Om man fryser, blir man då mer kissnödig?

Varför blir man akut kissnödig när man står vid ytterdörren och fumlar med nycklarna? Jag vill inte bli gammal för vid sånna här tillfällen kan jag knappt hålla mig, benen i kors bokstavligen tills jag är på dass och dragit ner brallorna :D Jag kan hålla mig en hel dag, men utanför dörren är det nästan kört!

Varför blir man mer kissnödig när man är nervös?

Jag har hört flera säga att hästar inte fryser när de står och skakar i kylan, men jag, min katt och mina hundar fryser ju när vi skakar? Om man slutar skaka, är man död då?

Jag är illamående varje skoldag och vill inte åka dit. Jag vet ju att det magonda och illamåendet är psykiskt, men har ni något bra illamåendeknep? Det blir så väldigt långt till Malmö när man mår illa på tåget :eek::cautious:

HUR ska jag våga redovisa mitt examensarbete i maj sedan? Hur fanken gör man? För visst betygssätt inte bara själva rapporten utan också framförandet? Jag lovar och svär, jag tänker på att jag vill sluta, väldigt ofta, och mycket bara pga det!:nailbiting:

Präster har absolut tystnadsplikt, men inte lagenlig, är det så? Jag har hört att de aldrig får säga något och att de straffas om de gör det, medan jag har hört anda säga att det bara är kyrkan som straffar dem, exempelvis med avsked. Hur ligger det till?



ÄR det något ni undrar över, så ös på, jag är nyfiken och vill höra andras tankar och svar :D För är det bara jag som går och funderar över saker????

Eller som är så dum och ställer dem kanske :D
 
Sv: Frusenhet, kissnödighet, illamåendehet, viktiga frågor

Jag kan nog svara på det där med kissnödigheten i alla fall :p

Det där styrs med hjälp av vissa signaler - det är bland annat därför vi kan hålla oss, vilket vi lär oss som små. Man kan beskriva det som två luckor, en som är automatstyrd och en som vi kan styra själva (det är därför vi kan hålla oss). Man blir ju ofta SJUUUUKT kissnödig när man är i närheten av toaletten, eller när man håller på att ta av sig byxorna och bältet till jeansen strular osv osv. Med tanke på det jag lärt mig om hur hela systemet för urin funkar, så skulle jag kunna tänka mig att det är så enkelt att en liten tomte i bakhuvudet märker att du är i närheten av toaletten och skickar signaler att det är dags för luckorna att öppna sig. Den automatstyrda luckan öppnas om blåsan är full med urin men kan ju också öppnas av andra signaler, och det är då du blir kissnödig - men du kan fortfarande hålla dig eftersom det finns en lucka till som du kan styra över.

Förstår du mitt babbel? :D
 
Sv: Frusenhet, kissnödighet, illamåendehet, viktiga frågor

Fortsätter på kissnödigheten - jag brukade vara som du Enya, men om jag på vägen hem fokuserar på att jag ska göra något annat när jag kliver innanför dörren (typ plocka ur diskmaskinen eller vad som helst), så blir jag inte så där vansinnigt kissnödig. Den automatstyrda luckan som LindgrenV pratar om kanske inte aktiveras för att den är inställd på att jag inte alls ska på toa, jag ska ju plocka diskmaskin.

På vägen ut i köket kan jag då i lugn och ro knäppa upp byxorna och göra mig av med eventuella övriga hinder för en lyckad kiss-session. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 153
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp