Frustrerad sjukvården

Okej....

Äntligen fick vi tag i läkaren som nu remitterar henne till ryggortoped. Förväntad väntetid 3-4v innan tid. Bra om hon går till ytterligare sjukgymnast under tiden.

Fortsatt medicinering med smärtstillande

Vad ska ytterligare en sjukgymnast göra när hon varit hos flera som inte vågar göra någonting?

Igår var hon med ute i stallet 10 min det var vad hon klarade av att stå/ gå. Försöker hon stä långre viker sig hela benet.

Blir så jäkla less. :(
 
Ny sjukgymnast. Ordination

Gör det minsta ont så gör det inte utan vila. Då de inte vet va det och att det inte blir bättre med rörelse så ska hon vara still.

Japp nu ska hon vara hemma med smärtstillande tills vården hör av sig :meh: :cry:
 
Jättetråkig situation för din mamma, minns när jag slog mig ordentligt för flera år sedan. Jag lyckades rucka upp en bäckenled, en sån man får foglossning i, inget syntes på röntgen och så var sjukvården klar. Jag var tämligen handikappad i minst ett halvår och då var jag i 20-års åldern och relativt vältränad. Kan fortfarande känna av höften om jag går långt eller sitter för länge.

Om det är bäckenet finns det bälten för foglossning som kanske kan lindra för din mamma. Jag fick också hjälp av en naprapat att rucka tillbaka leden.
 
Igår kom mamma in vad vi trodde var till ortoped/läkare

Taggad till max för att få hjälp varpå KIRURGEN berättar att hon är där för en bedömning för operation.

Diskbråck (som de inte gör något åt) med 2 nerver i kläm som måste friläggas för att hon ska återfå rörlighet. dvs kunna gå, Så nu inväntar vi tid för operation vilket skulle försöka ske inom 3 månader.
2 Nov sökte hon vård.

Ridningen är helt uteslutet. Ridningen i sig är inga problem men avåkningsrisken är för stor. Detta varvi visserligen helt inställda på men självklart känns det lite.

Hopp om livet. Hon är en högriskpatient min mamma. Och med det mena inte åldern utan att hon är såpass aktiv och tror hon är 18 så då tar hon i därefter (kirurgens ord) :D
 
Igår kom mamma in vad vi trodde var till ortoped/läkare

Taggad till max för att få hjälp varpå KIRURGEN berättar att hon är där för en bedömning för operation.

Diskbråck (som de inte gör något åt) med 2 nerver i kläm som måste friläggas för att hon ska återfå rörlighet. dvs kunna gå, Så nu inväntar vi tid för operation vilket skulle försöka ske inom 3 månader.
2 Nov sökte hon vård.

Ridningen är helt uteslutet. Ridningen i sig är inga problem men avåkningsrisken är för stor. Detta varvi visserligen helt inställda på men självklart känns det lite.

Hopp om livet. Hon är en högriskpatient min mamma. Och med det mena inte åldern utan att hon är såpass aktiv och tror hon är 18 så då tar hon i därefter (kirurgens ord) :D

För att reda ut begreppen:

Det var en ortoped ni träffade.
Ortopeder är läkare som bl a opererar ryggar och frakturer.
En kirurg är en läkare som bl a opererar tarmar och andra bukorgan.
 
Igår kom mamma in vad vi trodde var till ortoped/läkare

Taggad till max för att få hjälp varpå KIRURGEN berättar att hon är där för en bedömning för operation.

Diskbråck (som de inte gör något åt) med 2 nerver i kläm som måste friläggas för att hon ska återfå rörlighet. dvs kunna gå, Så nu inväntar vi tid för operation vilket skulle försöka ske inom 3 månader.
2 Nov sökte hon vård.

Ridningen är helt uteslutet. Ridningen i sig är inga problem men avåkningsrisken är för stor. Detta varvi visserligen helt inställda på men självklart känns det lite.

Hopp om livet. Hon är en högriskpatient min mamma. Och med det mena inte åldern utan att hon är såpass aktiv och tror hon är 18 så då tar hon i därefter (kirurgens ord) :D
Det måste ju har varit en ortoped,har ju samma problem och undrsöktes o bedömdes av en ortoped,samma som för övrigt gk min op (som jag tackade nej till)
 
För att reda ut begreppen:

Det var en ortoped ni träffade.
Ortopeder är läkare som bl a opererar ryggar och frakturer.
En kirurg är en läkare som bl a opererar tarmar och andra bukorgan.

Tack. Kändes lite förvirrande när han presenterade sig som kirurgen för min mor :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 634
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 053
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 387
Senast: s957
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 018

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp