Frysfråga!

_FiA_

Trådstartare
Jag har fryst in köttfärs sedan jag handlade för någon vecka sedan. Brukar dela i 2 delar och lägga i fryspåsar. NU undrar jag om jag kan ta fram köttfärsen och lägga i kylen och låta den tina, och äta först i övermorgon? Hur länge kan man låta fryst kött som tinar ligga i kyl innan det blir dåligt?
 
Sv: Frysfråga!

Beroende på hur kallt du har i kylen så är det inte ens säkert att det hunnit tina helt tills i morgon, så jag skulle inte vara orolig att använda det i morgon men inte låta det ligga längre än så.
 

Liknande trådar

Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
774
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 744
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Svårt att hitta en vettig rubrik till tråden. På 1800-talet var Sverige ett fattigt land där maten inte räckte till alla och många fick...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
6 616
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp