Fuktmask för extremt känslig ansiktshy

Rosett

Trådstartare
Har kört med honung men det kanske inte tillför så mycket fukt så undrar om ni har några tips?
Helst utan parabener, linolool och andra onödiga tillsatser.
Kanske en man kan göra själv?
 
Senast ändrad:
Sv: Fuktmask för extremt känslig ansiktshy

Min hud som är både känslig och blandat torr/fet/finnig emellanåt mår superbra av hemmagjord mask på avocado + kakao.
 
Sv: Fuktmask för extremt känslig ansiktshy

Mmm! Låter gott :d Jag har tänkt på avocado men det blir alltid att jag äter upp den i stället. :meh:
Använder du en hel avocado då? Hur mycket kakao?
 
Sv: Fuktmask för extremt känslig ansiktshy

Mmm! Låter gott :d Jag har tänkt på avocado men det blir alltid att jag äter upp den i stället. :meh:
Använder du en hel avocado då? Hur mycket kakao?

Hihi jag med! Men det blir jättemycket mask av 1/2 avocado så du kan nöja dig med 1/4 och sen äta upp resten. Gott inuti och utanpå!

Jag blandar med så mycket kakao att det blir en mörkbrun smet, men inte så mycket att det blir torrt och grynigt. Är väl 1msk ungefär :).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Använder sedan ganska länge en fuktmask från Dermalogica men den innehåller dimetikon (en silikon) så hyn känns fettig efteråt. Behöver...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Nahar
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
863
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 279
Senast: AraSlei
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 479
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp